Omena-kyssäristä,tuli mieleen,että montako KAPPALTA? Olen näinkin kuullut sanottavan.Joku jostain päin Suomea.

Lisätty: 15.06.2009 - 18:55

Pitää paikkansa,tosiaan;Länsi-Suomessahan vaikutan aikas usein,hieno kuva sulla ciby,kuka?

Avainsanat: sanonta murre

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.06.2009 - 18:37

kappalet kappal kappa...en nyt osaa taas mitään vastat , mikäkös lie.. laita sit tietoo , jos toiset ei ol vastannu oikke...

Lisätty: 15.06.2009 - 18:43

hei onkos porilaissii , joskos he käyttävät tuota sanontaa ... kappalta , ihan muistan jo kuullenni siel päin puhuttuvan noin...

Kysyjän kommentti

Katsotaan,otan selvää mun työkaverilta,joka puhuu hauskaa "kieltä",kun hän asui landella,hänella oli mmsssa lamppai...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 15.06.2009 - 18:06

Kappaletta vai? En ole kuullut tuota sanaa. Vaikuttaa ihan jonkun omalta keksinnöltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 18:39

eikös siellä jossain Länsi-Suomen seutvilla puhuta sitä 'lyhytsuomea' jossa sanoista jätetään surutta ylimääräisiä tavuja pois, tuo vaikuttaisi kovasti siltä ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.06.2009 - 18:56

Olisikohan tuo turkulaisittain sama kuin meidän kappaletta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 19:32

Kuulostaa ihan raumanmurteelta, siellähän sanat ovat muutenkin kovin lyhyitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 19:36

En ole kiinnittänyt huomiota, olisiko joku käyttänyt tuota sanaa. On saattanutkin, mutta kun se on niin ymmärrettävä, niin en ole siihen juuttunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 15.06.2009 - 19:40

Kyllä minä ainakin puhun kappaleista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 22:23

Voi olla aivan käyttäjän omaa yksityistä kieltä. Tuskin laajemmin murretta tietyltä alueelta. Lounaissuomalaiset varmaan sanoisivat "kappalet". Siellä jätetään äänteitä pois lähinnä sanan lopusta.