Vastailetko tuntemattomiin ulkomailta tuleviin puheluihin?

Äsken tuli puhelimeeni soitto numerosta +393193260034 (suuntanumero viittaa Italiaan). Luulin sitä jonkun vahingoksi, mutta en vastannut. Kyseinen numero löytyy googlella esimerkkinä huijauspuheluista. Jos niihin vastaa, kuuluu vain joku virheääni. Ja jos niihin soittaa takaisin, saa mojovan puhelinlaskun.

Avainsanat: puhelinnumero huijaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.06.2009 - 15:45

Eipä ole koskaan tuollaisia puheluja tullut, mutta todennäköisesti en ainakaan omaan puhelimeen vastaisi. Työkännykkään on vastattava tulipa puhelu mistä numerosta tahanasa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.06.2009 - 15:36

työpuhelimessa kyllä, siviilissä en ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 15.06.2009 - 15:36

En vastaa, yleensäkkin harkitsen hyvin tarkkaan vastaanko jos tuntemattomasta tulee puhelu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 15:36

en todellakaan vastaa, enkä vastaa ulkomailla edes tuttujen soittoihin......näin vältän yllätys laskut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 16:00

On parempi olla vastailematta, käy vielä kuten Mannen veli Kaalellelle se työ tartuu, kun kurkistaa työmaan portista sisään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.06.2009 - 16:18

En vastaa mihinkään outoihin numeroihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.06.2009 - 16:20

En vastaa, en myöskään kotimaasta tuleviin ihan ensimmäisellä enkä toisellakaan kerralla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 16:52

En vastaa,
enkä myöskään jos näytössä lukee
tuntematon numero.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 17:08

kukaan ei soita mulle ulkomailta, mutta kyllä mä vastaisin jos soittaisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 17:15

En vastaa !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 18:08

Puhelinterrorista
Minulle ei ole sattunut, mutta alla varoittavia esimerkkejä Suomesta ja ympäri Eurooppaa.
Eli - jos saat soiton oudosta numerosta, älä soita takaisin, varsinkaan ulkomaan numeroon.
Voit laittaa sen numeron esim. +393193260034 kokonaisuudessaan Googleen, niin usein löytyy selitys, kuten esim. (huom. tämä Mozilla Firefoxilla)
www.google.fi/search?q=%2B39...=firefox-a

Suomessa - lue näitä tapauksia:
keskustelu.suomi24.fi/node/8096018

Tanskassa:
telefonterror.no/index.php/f...3193260034

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 21:08

Vastaan aina kaikkiin puheluihin, mitä minulle soitetaan. Taidankin olla tulevaisuudessa viisaampi, kiitos varoituksista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 11:07

En ole vastannut. Vuosia sitten tuli aika monelle noita huijauspuheluita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2009 - 13:27

Tuntemattomiin ulkomaanpuheluihin vastaan, mutta en kotimaanpuheluihin.
Takaisin en kyllä soita, ellei asia tule selväksi. Laskuissa ei ole ollut mitään ylimääräistä.