Onko kukaan kiinnostunut Raamatun historiasta? siis historiallisessa mielessä.Minua kiinnostaa tiedot ennen Piispojen sählinkiä.

Lisätty: 15.06.2009 - 13:51

Katolisen kirkon piispat kuulemma sensuroivat alkukristilliset tiedot ja pistivät Raamattuun vain mitä halusivat jne...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.06.2009 - 13:51

Kyllä olen pähkäillyt ja osaan Edenin paikalistaa, sekä tiedän juutalaisten alkuperän.
Lyydian kuningas Kroisos, ensimmäisen rahan lyöjä, kysyi Delfoin oraakkelilta neuvoa sotaretkelleen. Sai ja tuhosi oman valtakuntansa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.06.2009 - 14:06

en ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.06.2009 - 14:24

On minulle liian vaikeaselkoista luettavaa, kun en ole lukenut Raamattuakaan niin paljoa, että sen sanoman ymmärtäisin. Ja Raamatun historia on varmaankin vielä vaikeammin tajuttavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 14:45

Kiinnostaisi vaan en ole saanut aikaiseksi ryhtyä tutkimaan asioita. Ehkä joskus...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 14:48

Kiinnostaa kyllä, harmi että Raamattu on niin vaikea lukuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.06.2009 - 14:53

Tykkään lukea niitä sukupuita sieltä, esim Abrahamin sukua, muuten ei hirveesti kiinnosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 15:03

Olen lomaillessa Eilatissa käynyt Masadassa,
www.bibleplaces.com/masada.htm
olihan siellä nähtävää ja historian siipien havinaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 15:32

en ole lukenut vaikka historia sinänsä kylä kiinnostaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 15.06.2009 - 15:40

No eipä se kyllä oikein kiinnosta, kerran luin sen elämässäni vain koska sitten voisin väitellä raamatusta uskovaisten kanssa.
Eipä ollut kovin innostava,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 20:29

Joo kiinnostaahan se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2009 - 20:26

ehkei raamatunhistoria sinänsä, mutta ihmiskunnan historiaa yleisemmin tutkiskiskellessa sitäkään ei sovi sivuuttaa, minkäänlaisena historian tuntijana en itseäni osaa pitää, mutta kiinostunut kyllä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2009 - 13:39

Olen kiinnostunut ja historiasta ylipäänsäkin.