Oletko koskaan tahtomattasi"viestittänyt" ja vastapuoli on tulkinnut ystävällisyyden,vitsikkyyden ym väärin;kuinka korjata tilanne

Tuli mieleeni Napsu ns.romanssikysymyksestä.mutta asetelma hankala,vai mitä?Elävässä elämässä?
kategoria "ihmissuhteet"

Avainsanat: käytös ystävällisyys tulkinta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.06.2009 - 12:29

En ainakaan muista sellaista tilannetta, mutta oletan, että sellaista on voinut sattua minunkin kohdalleni. Olen ilmeisesti vain jatkanut eteenpäin, en korjannut tai pyydellyt anteeksi, kyllä toinen on sitten aikanaan huomannut, etten ehkä ole aivan tarkoittanut sitä, mitä hän on olettanut.

Kysyjän kommentti

Jep jep,näinhän se on;turha selitellä mitään,aika selvittää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.06.2009 - 12:28

sanoppa vastapuollelle , että et sillai sitä juttuu ole tarkoittanut, kuin hän sen ymmärsi..siis laita vaikka henk.kohtaista viestiä...ei siitä nyt ainakaan haittaa luulis olevan..jos nyt itekkään ymmärsin oikein tätä kysymystä ja vastasinkos siis oikein minäkään.. :( ihan pihal taas ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 12:31

mulle sitä sattuu jatkuvasti, paras kokemani konsti korjata väärinkäsitys, on tehdä se heti ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 12:32

Ainakin kerran on käynyt niin, että vastakkaisen sukupuolen edustaja sai käytökseni perusteella käsityksen, että olisin hyvinkin kiinnostunut hänestä. Asian selittäminen oikein päin oli jotenkin kovin kiusallista, mutta onneksi asia selvisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.06.2009 - 12:44

Minusta tuntuu, että sitä sattuu kaikille. Silloin ei auta muu, kuin sanoa heti väärinkäsityksen huomatessaan, että en asiaa tarkoittanut otettavaksi tuolta kannalta. Onhan se tietysti vähän hankala tilanne, mutta yleensä vastapuoli sen tajuaa ja ymmärtää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 12:46

Useinhan tuollaista sattuu, mutta varmaankin viisainta antaa vastapuolen itse huomata että käsitti asian aivan väärin, ellei halua sitä sanoiksi pukea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 13:42

On sattunut useinkin. Tälläinen omituinen höpöttäjä kun olen =)
Yksi tapaus on jäänyt erikoisesti mieleen. Aikaa siitä on jo 10 vuotta ja tapahtui silloin kun tein osa-aikatöitä pubissa.
Ihmettelin erästä miestä joka istui, istui ja istui siellä päivittäin. Saattoi pari olutta joskus ottaa, mutta enimmäkseen lueskeli lehtiä ja seurusteli toisten asiakkaiden kanssa.
Sit eräänä päivänä tämä mies sanoi, että nyt tämä päivystäminen alkaa riittämään !!!
Olin aivan ihmeissäni, että mitä tarkoittaa.
Mies vai kysyä paukautti, että ollaankos sitä vai ei. Olin kuulemma siihen malliin silmäpeliä pitänyt ja antanut ymmärtää, että olisin kiinnostunut.
Huuli pyöreenä siinä sit vain selittelin ja anteeksi pyytelin jos olin niin vääriä singnaaleja hänelle antanut. Ei näkynyt miestä sen jälkeen pitkiin aikoihin =)
Siis, suoraan kannattaa sanoa, että toinen on ymmärtänyt väärin.

( antaa ymmärtää, mutta ei antaa ) ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.06.2009 - 14:54

Harvemmin onneksi. Joskus voin luulla jonkun olevan minulle suuttunut vaikkei asia niin olisikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 15.06.2009 - 15:41

No eipä oikeastaan, joskus todella harvoin ehkä käy noin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.06.2009 - 16:40

Kyllä ja tilanne meinasi käydä tosi hankalaksi. Mutta ihan jyrkästi sanomalla ei ja selittämällä asiasta selvittiin.