Kokemuksia Alicantesta? Onko syyskuu hyvä aika mennä, onko vesi vielä lämmintä? Riittikö kiinnostuksen kohteita? Oliko kallista?

Avainsanat: alicante

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vastattu: 08.08.2008 - 11:20

Alicante on yksi Malagan provinsseista.Melko pieni,mutta kaunis paikka.Syyskyy on hyvä aika matkustaa ja vesi lämmintä.Alicanten hintataso on hiemen alhaisempi kuin muualla Espanjassa,jossa hinnat ovat Suomen luokkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.03.2009 - 16:41

Turismi rauhoittuu kuin taikasanalla syyskuun alkupäivinä, mutta sää on edelleen lämmin ja meressä on mukava pulikoida. Rannoilla on paljon enemmän tilaa kuin elokuussa. Myös ravintoloiden palvelu ja taso kohenee, kun pahin paine on ohitse
Esimerkkejä hintatasosta. Ravintolat mainostavat esimerkiksi lounas menu -tarjouksia haarukassa 10-15 euroa. Palvelut ovat oleellisesti halvempia kuin Suomessa varsinkin, jos hoksaat poistua turistikortteleista hieman syrjemmälle.
Kannustan kokeilemaan autonvuokrausta, mikä on hyvin edullista. Tutustu ennalta vuokraamoiden tarjouksiin, jotka ovat tätä nykyä suorastaan ällistyttävän edullisia. Kilpailu on näköjään kovaa.
Autoilukohteita: Alicantesta kannattaa ajaa vain pohjoisen suuntaan, sillä suoraan sisämassa ja etelässä eroosio on tehnyt maisemista aika karuja. Jos ajelet A7/E15 -moottoritietä vajaa tunnin pohjoiseen, saavut koko Costa Blancan viehättävimpiin maisemiin Marina Baixan ja Marina Altan alueella.
Hienoin seutu on Benidormin pohjoispuolella, missa sijaitsevat viehättävät rantakaupungit Altea, Calpe, Moraira, Javea ja Denia. Samalla alueella sisämaahan päin on mielenkiintoisia kohteita kuten Guadalest ja Laguartin laakso.
Vuoristoteiden varrella on hinta-laatu -suhteeltaan erinomaisia ravintoloita. Jos vieraat ovat paikallista väestöä eikä turisteja, et voi erehtyä - ruoka on herkullista ja huomattavasti edullisempaa kuin rannan tuntumassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 14:02

Kertoisitteko mistä autovuokraamosta kannattaa vuokrata.Ajattelin että auto olisi valmiina kentällä odottamassa
.-haba 2008-