Onko Sunny Beachilla lämmintä syyskuussa? Onko fiksumpaa majoittua Nessebariin, jos ei biletys ja meteli kiinnosta?

Tässä mietin Kultahietikon ja Sunny Beachin välillä...tykkään arkkitehtuurista ja edullisista ostoksista ja mukavista kahvilahetkistä. Ärsyynnyyn siitä, jos ei ole muuta tekemistä kuin istua baarissa. Ajatuksena on mukava matka rauhaarakastavana pariskuntana.

Avainsanat: sunny beach bulgaria kultahietikko arkkitehtuuri.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.06.2008 - 14:37

Olen itse ollut Sunny Beachilla syyskuun eka viikolla (kaksi vuotta sitten) silloin ainakin oli lämmintä koko viikko. Vettä satoi vain yhtenä päivänä. Itse koin Sunny Beachin rauhalliseksi paikaksi varmaan riippuu missäpäin hotelli on, mutta kyllä biletystäkin löytyi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.06.2008 - 16:54

Kyllä alueella ihan riittävän lämmintä vielä on syyskuussakin. Kannattaa tosin huomata, että valtaosassa hotellien uima-altaita EI ole lämmitettyä vettä, eli altaiden vesi voi olla viileällä säällä tosi viileää.

Sunny Beachilla yöelämä on vilkasta ja runsasta, nähtävyyksiä siellä ei ole (lähialueilla kylläkin joitain). Alue on täynnä turismia ja sen mukanaan tuomia lieveilmiöitä.

Jos etsit rauhaisampaa paikkaa, kulttuuria, arkkitehtuuria ja autenttisempaa elämäntyyliä, suosittelisin kyllä lämpimästi harkitsemaan jotain muuta Bulgarin kohdetta kuin Sunny Beach.

Nessebar on kaunis pieni historiallinen kaupunki, jossa on paljon vanhoja rakennuksia - tosin myös päivisin runsaasti turisteja. En tiedä, riittäisikö siellä nähtävää viikoksi.

Varnan kultahietikolla on varmasti lähes yhtä paljon turismielämää, mutta toisaalta lähellä on myös hieno Varnan historiallinen kaupunki. Se lienee siis parempi vaihtoehto.

Itse lähtisin kyllä kaikkein mieluiten johonkin rauhaisaan ja hitusen vähemmän turismin tärvelemään pikkupaikkaan Bulgariassa - esim. Finnmatkat järjestävät matkoja mm. Albenaan ja Tsarevoon. Näissä olisi varmasti paremmat mahdollisuudet rentoutua ja nauttia rauhaisasta elämänmenosta.

Retkillä pääsee kyllä tutustumaan joka paikkaan joko opastetusti tai ihan omatoimisesti. Rannikolla välimatkat ovat melko lyhyitä, ja esim. Nessebarin ehtii hyvin kiertää vaikka (puolessa) päivässä.

Lähteet:
omat matkakokemukset sekä www.finnmatkat.fi