Miten valmistat tuslaakisopan ?

Lisätty: 14.06.2009 - 20:19

Täytyy tuottoo teille pettymys, tällä ei oo mittää tekemistä siivilän eikä sossee kaa =)

Lisätty: 15.06.2009 - 07:37

Ei joo vellikää !

Avainsanat: ruoka soppa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 14.06.2009 - 17:42

Taas on pakko vastata ettei tuokaan sana täällä savolaisyhteisössä ole tullut eteen. Mutta jälleen uusi ihana ruoka siihen tulevaan keittokirjaamme. Odotan mielenkiinnolla mitä soppasi pitää sisällään.

Lisätty: 14.06.2009 - 17:47

Ahaa - kävin luntilla. Tuslaaki on teesihti! Ja siinä tapauksessa minä laitan teejauhetta ja makosta kannuun ja kaadan kuuman veden päälle. En tarvitse tuslaakia siinä sopassa.

Kysyjän kommentti

Pienistä ahvenista tehty soppa, tätä valmistaa 80v anopin kokelas =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.06.2009 - 17:43

tuosta ruoka lajista ei ole kokemusta mitenkös se oikein tehdään ja mitähän se mahtaa olla... ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 18:12

Tuslaaki tulee kai saksan Durchschlag-sanasta, tarkoittaa siivilää. ...

eli siivilöity soppa ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.06.2009 - 18:24

Äitini käytti tuota tuslaakia siivilästä, mutta en ymmärrä miten se sopan tekoon vaikuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 20:02

Edellisiä vastauksia lukiessani tuli mieleeni sosekeitto. Sehän on kuin siivilä läpi laskettu. Nimi on tullut ehkä niiltä ajoilta, kun tehosekoitinta ei oltu vielä keksitty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 21:01

Siivilän läpi laskettu keitos, jonkinlainen velli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 21:14

Harrastan taiteen tekoa mutta tuo laji ei ole tuttu.