Kuka sitten muistaa minkälainen oli pukkisänky?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.06.2009 - 20:09

Siihen aikaan, kun meillä kotona Taka-Töölössä asuttiin ahtaasti, nukkui veljeni pukkisängyssä. Se pedattiin joka yö erikseen hänelle eteiseen. Siinä oli kangaspohja, joka oli jotenkin x-muotoisilla koottavilla puisilla jaloilla avattavissa ja kasattavissa. Muistan vieläkin kankaan, se oli siniraidallista perinteistä patjakangasta.

Kysyjän kommentti

Oikea vastaus taas..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 14.06.2009 - 17:31

Sana on tuttuakin tutumpi, mutta täytyy sanoa ettei varmaankaan meidän kotonamme ollut sellaista. Eikös se ollut vähän sama kuin nykyään nuo kokoontaitettavat retkisängyt?
Ainoa mikä jäänyt lapsuudesta mieleen on päästävedettävät. Kummitädillä oli sellainen "töpösänky" jossa hän sitten säilytti vieraspetivaatteitaan. Tilaa vei pienen piirongin verran nurkassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 17:39

Ei mitään havaintoa =o

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 17:59

nimi on tuttu, mutta oiskos se sellainen sänky, missä on jokin kangaspohjana ja neljät rimat joihin ne pohjat laitetaan, sit se sidotaan naruista roikkuun niin jot siin vois nukkua..en muista...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.06.2009 - 18:13

Sanana tuttu, mutta en muista millainen on. Olen nukkunut sellaisessa sängyssä, joka oli kangaspohjainen ja jonkunlaiset jalat. Ne jalat olivat jotenkin omituiset. Mutta kun olin silloin lapsi, niin en enää muista tarkempaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 18:36

Niinsanotut pukit päissä ja lavitsa johon saa patjan laitettua, luulisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 18:43

saaressa kasvatettuna pukkisänky, tilapäisvuoteena on tuttuakin tutumpi, kyliin kun mentiin yötä nukuttiin yleensä pukkisängyssä.

"Tavanomainen sänkymalli, joka varmaan löytyi melkein joka kodista, oli pukkisänky. Se voitiin siirtää syrjään päiväksi ja se toimi nukkumapaikkana esimerkiksi tilapäisille vieraille."

www.pbk-pvk.fi/loki/2006/2/i...namo11.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 01:45

Enpä muista.