Miten helpoiten löytää katon koolaukset??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 10.06.2008 - 22:07

Jotain välineitä (jonkinsortin tutkia) tuohon hommaan on kai olemassa, ja niitä saattaa saada parilla kympilläkin.
Jos näkyy, mistä kohti sisäkaton materiaali (levyt tai paneelit tms) on kiinnitetty, niistä voi päätellä paljon. Koputtelemalla voi kuulostella missä kohtaa kuulostaa ontolta ja missä ei. Pienellä poranterällä voi porata läpi testiksi jos luulee löytäneensä oikean kohdan... Jos meni huti niin sitten saakin tukkia sen reiän jollain massalla :)
Paras olisi toki jos pääsis sinne yläpohjaan, mikäli sellainen siinä päällä on, tai sitten piirrustuksista, mikäli sellaiset on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.06.2008 - 14:40

Moikka
Parhaiten ne löytää rakennupiirustuksista. Olen nuorena poikana opiskellut myös rakennupiirtäjäksi. Jos ei sälvää kuvaa asiaa saa (onkohan siltä ajalta piirustuksia)? Jos ei, niin menisin ammattilaisen kanssa YLÄPOHJALLE (tarkoittaa normaalin asunnon yläkattoa) (ja tekisin tilannarvion (kunto). Ja kirjallisen tekillisin kirjallisen arvion tämähetkisestä kunnosta toimitussuunnitenman ja kustannuslaskennan.