Oletko uinut Jäämeressä ? Montakin kertaa ja milloin ?

Minulla on edellisestä kerrasta jo monta vuotta ja tänä kesänä haluaisin taas päästä sinne. Haluaisin, että mieheni kanssa vuokraisimme matkailuauton, ottaisimme vähän perhettä mukaan ja ajaisimme ystävien ja sukulaisten kautta Jäämerelle ihailemaan maan äärirajoja. Juuri keskikesällä olisi paras aika, kun siellä on valoisaa läpi yön. Siihen ilmiöön ei totu koskaan. Aina se vain jaksaa hämmästyttää uudelleen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.06.2009 - 18:14

Oikeastaan vain kaksi kertaa, olin silloin pakettiautolla pohjoisessa pari viikkoa ja silloin kävin, vedenlämpö oli sama kuin avannossa. Enemmän kävin niissä vuoristolammikoissa, tosin vesi oli niissä varmaan ihan yhtä kylmää. Tämä tapahtui reilu 10 v. sitten... Lappia ristiin rastiin suomessa ja varsinkin norjassa.

Kysyjän kommentti

Uiminen Jäämeressä ei tietenkään ole mitään uimista, vaan kastautumista. Lappiin jos menee, niin saman tien voi käydä Jäämerellä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.06.2009 - 10:06

en ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.06.2009 - 10:07

En ole enkä ui. Kauniit ovat maisemat tosiaan sen rannoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 11:00

Jäämeri on jäänyt kokematta noin uintimielessä, useimissa muissa sitten on tullut pulikoitua ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 11:17

hui tuntuu jo ajatuskin todella kylmälle, mutta sinne vois kyllä ajella joskus ja sitä kauneutta ihailla muussa mielessä , kuin uinti mielesä, mut ei sekään nyt pois suljettua ois, mistäs sitäkään voi niin varmaks sanoa....etteikö uis jäämeressäkin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.06.2009 - 13:00

En ole uinut, mutta rannalla kävellyt kylläkin. Oli niin kauhee tuuli silloin, että meinasi väkisin heittää minut vesille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 13:17

Olen uinut viimeksi joskus pari kesää takaperin muistaakseni, ihan vain hulluuttani :D
Ja täytyy myöntää että kylmää siellä oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 13:22

Rannalla minäkin olen tepastellut, mutta uimassa en ole ollut.
Varpaita huilutellut vedessä, siinä kaikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 13:58

Vain kerran ja siitä on aikaa kaksi vuotta. Olimme silloin avomieheni kanssa lomailemassa ja
hänen 50 vuotis synttäreitä karussa.
Kylmää ja virkistävää =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.06.2009 - 15:59

En ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 16:20

Kyllä,Nordkapin reissulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 16:28

En, vaikka haluiaisinkin kokeilla, kun kaveri sanoo että se on kivaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 16:47

En ole ikinä uinut jäämeressä. Tulee kylmä kun ajattelekin sellaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 17:44

En ole uinut, mutta joskus kahlonut ja viimeksi vilvoitellut kasvojani ja käsiäni Jäämeressä huhtikuun lopussa. Kyllä se on todella kylmää ja raikastavaa vettä. Usein olen kyllä Jäämerellä käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 18:07

Yhden kerran, noin viisi vuotta sitten juhannuksen aikaan. Vesi oli niin jäätävän kylmää että varsinaisesta uimisesta ei oikein voi puhua, pikemminkin pulahtamisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.06.2009 - 20:09

En ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 20:21

En ole, mutta olisi elämys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 13:01

Olen unut lapsena, tais olla jotaan 70 -luvun loppua. olin viime kesänä jäämeren rannalla, mutta jäi ihan sormien kastamiseen. kylmää edelleen.