Tykkäätkö katsella ukkosta ? Kun olin pieni tyttö, meillä oli isän kanssa tapana istua kuistilla ja katsella kuinka salamat

valaisivat taivaankantta. Ja se tapa on säilynyt näihin päiviin.
Mahtavan näköistä !

Avainsanat: ukkonen salama

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.06.2009 - 22:05

sulla on ollut sitten ihan samanlaista kuin mullaki:) isukin kanssa aina ulos ja kilpaa laskettiin kuinka kauan menee aikaa salamasta jysähdykseen. ja vielä nykyäänkin tulee mentyä terassille kattelee salamoita,jos ei ihan kamala vesisade ole päällä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.06.2009 - 09:31

Rakastan sadetta ja rakastan ukkosta. Eilenkin sain taas ihailla luonnon ilotulitusta, joka on paljon kauniimpi ja jännittävämpi kuin mitkään järjestetyt sellaiset. On kiehtovaa seurata, millainen on seuraava salama ja kuinka pian jyrähtää. Joskus jyrähtää sitten tosi lähellä. Se tuntuu mahtavalta, ja herättää suurta kunnioitusta ylivoimaisia luonnonvoimia kohtaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 09:34

mä ennemmin kuuntelen sateen ropinaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 09:42

Minä pelkään ukkosta, olen asunut aivan merenrannalla ja nähnyt komeita ukonilmoja, sekä pallosalamoita ja niiden voima on pelon jättäneet minuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 09:48

Pelkäsin pienenä likkana ukkosta, oli turvallista istua isän sylissä ja katsella ulos.
Vieläkin pelkään, vaan ei enää voi isän sylissä istuskella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 09:50

Suojaisessa paikassa on hyvä katsella ukkosta ja sadetta. Mahtava luonnon näytelmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.06.2009 - 09:54

Aivan samoin kuin sinäkin, mutta ihan yksin istuin ja katselin. Meidän talo oli isojen kallioiden ja suursähkölinjojen välissä ja voit uskoa että kun päälle tuli niin rytinä kävi.
En osannut pelätä pienenä, mutta nyt kun aikuisena tiedän mitä kaikkea se voi saada aikaiseksi, olen ruvennut kunnioittamaan ukkoskuuroja. Eilen illalla viimeksi istuin koko ukkosen ajan terassilla koirapoikani kanssa. Ressu pelkää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 10:37

Hienoja luonnonilmiöitä, seuraan mielelläni.

Lapsena vietin kesät saaressa, aina ukonilmalla piti mennä mummoa 'suojelemaan' , hän pelkäsi ihan tolkuttomasti (sai kamalan migreenin joka kerta), mutta eipä tuo pelko lapsiin tarttunut ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 11:22

en tykkää katsella , inhoon ja pelkään ukkosilmoja, eilenkin istuin tuolla nelipyörämökissä, koko sen ukkosen ajan, minkä jyrisi täällä päin... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.06.2009 - 12:52

Katselen ukkosta mielelläni. Varsinkin pimeällä se on komeaa katsottavaa. Istun yleensä parvekkeella silloin ja nautin luonnon voimista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 13:20

Toki katselen mielelläni, viime kesänä olin mökillä ja satoi kaatamalla ja ukkosti, ai että oli hienon näköistä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 14:13

Tykkään katsella ukkosta. <3 Se on niin upea luonnon ilmiö, mutta samalla pelottava.. Se tekee siittä jotenkin niin kiehtovaa. Kaunista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 14:34

Viime yönä oli ukkosmysky meillä päin, ja istuin terassilla katselemassa. Kumihanskat oli kädessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.06.2009 - 15:59

Joskus joo, myös sateenropinaa on kiva kuunnella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 16:16

katselen tiettyyn rajaan saakka... sit alkaa pelottamaan;(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 16:23

Hienoa sitä on seurata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 16:24

Onhan sitä hieno katsella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 17:00

En tykkä katsoa kun mua pelottaa ne salamat. en ainakaan ulos sillon mene.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 18:11

Kyllä tykkään ja viimeksi viime yönä miehen kanssa ihailtiin ikkunasta komeaa salamointia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.06.2009 - 20:10

Tykkään! todella paljon.
Ulkomailla on ihanaa kun siellä ne vasta kunnon ukkoset on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 20:25

En katsele, juoksen karkuun ja piiloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 01:12

Parvekkeella se luonnon ilotulitus on todella hienoa katseltavaa,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 17:54

Rakastan sadetta mutta ukonilmasta en pidä kun muistot on tuolta 1961-62
kun hesassa oli semmonen ukkonen et se kaato puita hietsusta ja jätti ihmisiä hisseihin nalkkiin.
Sitten 2000 luvulla pallosalama tuli makkariin ja poltti johdot ja tapetin sitä tapettia ei ole vaihdettu vaan jätetty muistoksi luonnon voimista jota pitää kunnioittaa