Onko miehen vaikea puhua parisuhteen ongelmista, vai onko syy meissä naisissa? Osaako kukaan sanoa totuutta tähän asiaan?

Olen lukemattomissa liitoissa kuullut, että miehet eivät puhu, vaikka nainen yrittäisikin puhua ja ratkoa asioita.

Avainsanat: parisuhde ongelmista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.06.2009 - 02:58

Asiaan ei ole ratkaisua. Mies ja nainen puhuvat eri kieltä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 14.06.2009 - 01:40

Totuudesta en tiedä mutta sen tiedän että mies kuulee sanan, mutta ei sitä mitä sen sanan taakse kätkeytyy.

Lisätty: 14.06.2009 - 01:48

Ja kun mies ei ymmärrä mitä sen sanan taakse liityy niin silloin ne asiat junnaaa paikallaan ja lopputulos on vihkipapille häpiäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 01:51

Monia varmaan kiinnostaisi päästä oman puolison pään sisään. Saisi nähdä millaista olisi elää itsensä kanssa ja millaisena kaverisi näkee sinut. Puolison roolin ottaminen edes yhdeksi päiväksi voisi myös auttaa löytämään syitä ongelmiin, joita parisuhteessa kohdataan, olisi mahdollista nähdä, miksi riidat syntyvät ja selvittää mitä itse voisi tehdä parantaakseen parisuhdetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 02:00

Asioita voi selvittää vain puhumalla. Ja kun se toinen puhuu, myös oikeasti kuuntelemalla. Joskus on hyvä vain kuunnella ja antaa asioiden virrata, ja puhdistaa mieltä jo sillä, että voi sanoa vaikeitakin asioita ilmaan. Sellainen avoimuus ja luottamus antaa enemmän kuin tuhat sanaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 09:27

Yhdyn edelliseen puhujaan. Miehet ovat Marsista, naiset Venuksesta. Miehen ja naisen välillä on aina tietynlainen jännite johtuen juuri tästä. Toista ei voi yksinkertaisesti ymmärtää. Uskoisin, että miesten kesken tätä jännitettä ei ole, ja naisten kesken en ole sellaista huomannut. Ehkä tämän on oltava näin. Yhteistä kieltä ei ole, on vain joukko kohtaamisia, jotka molemmat sukupuolet kokevat eri tavalla. Jollei sitä ymmärrä, joutuu hakoteille. Niin parisuhteessa kuin muussakin elämässä. Sanonta vakka ja kansi kuvaa hyvin: vakka on pohja johon tavarat kerätään, kansi on se joka sulkee sen. Sopivat yhteen, mutta ovat täysin erilaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 09:43

Kokemuksesta voin sanoa ettei mies puhu silloin kun se olisi todella tarpeen. Mies ja nainen puhuvat tosiaan eri kieltä. Mies puhkeaa puhumaan silloin kun ei tarvitse ja yleensähän se on sitten myöhäistä jo. Miten voikin olla niin yksinkertainen asia vaikea, kuin se, että puhumalla ongelmat ratkotaan. Eihän voi toista ymmärtää jos ei puhuta eikä siten tutustuta toiseen perin pohjin. Toinen syyttää toistaan ja mies on yleensä se joka vain tuumaa, että miksipä se tyhjän jauhamisella tästä tulee. Tuttua vai mitä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 11:02

no comments

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 11:39

miehillä on aivot niin suorat että ei sinne paljoa lurituksia mahdu, kun taas naisilla on tippaleipäaivot ja funtsii kymmeniä juttuja yhtä aikaa...liekös tässä syy siihen puhumattomuuteen, mutta en yleistä... :) tiedän et on toki siinäkin saralla poikkeuksia..... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 16:13

miehellä ja naisella on "eri kieli". Ajatellaan ja puhutaan erilailla.. pitää oppia se toisen kieli:) Joskus oikein hymyilyttää kun itsellä ajatukset lentää tosi kaukana ja mies avaa suusna ja puhuu niistä aidanseipäistä..

Juu, kyllä meilläkin keskustelut tahtoo olla sitä, että minä puhun ja mies kuuntelee sujuvasti .. mutta hyvä, et ees sitä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 16:26

Ei,minä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.06.2009 - 20:12

Kyllä minun miehelleni on paljon helpompaa kuin minulle puhua parisuhteen ongelmista.
En tiedä mistä muilla johtuu.