Mitä mietit/otat huomioon lemmikkiä hankkiessa?

Itelleäni on tehny jo kaua miel koiraa.Sit mietinki otanko koiran vai kissan.Tulin siihe tuloksee,et kissa parempi.Kissaa ei tarttee viedä huonol ilmal ulos,niitä luovutetaan ilmasiks ja kissa syö vähemmän mitä koira.Eli siis mietin sitä kumman pystyn taloudellisesti elättää paremmi.

Lisätty: 15.06.2009 - 21:13

Miula siis on jo 2 kissaa,en oo nyt hankkimas.Kysyin mitä muut ottavat huomioon.Mietin kyllä kaiken aikoinaan tarkasti.Muutama tääl tajuski mitä tarkotin,kiitos teille.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.06.2009 - 22:13

Kissankin ottamisessa pitää huomioida elänlääkärikulut, esim, sterilisointi, pitää huolehtia kissan madotukset, ostaa pissahiekkaa, ruoat. Kissat ovat aika ronkeleita ruokansa suhteen. Jos asut kerrostalossa, kissaa ei voi päästää parvekkeellekaan, ellei parveke ole lasitettu tai verkotettu. Kissalla kun on taipumus hyökkäillä kaiken liikkuvan perään, niin helposti putoaa. Kissankin kanssa pitää leikkiä, ettei se tylsisty. Kissa saattaa elää jopa 20 vuotta, joten sinun pitää sitoutua siihen täydellisesti. Et voi viedä sitä mihin tahansa kylään, koska allergisia on paljon, eikä kissa sopeudukaan kyläpaikkoihin. Kissaa pitää hoitaa yhtä hyvin kuin koiraakin. Oletko valmis olemaan kotona vuosikausia, jos et saa kissalle kotiin hoitajaa, tai sinulla ei ole varaa viedä sitä hoitolaan esim. matkojesi ajaksi. Tässä alkua. Voit kysyä lisää, jos on jotain kysyttävää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.06.2009 - 21:56

Koon, sopivuuden iteselleni ynm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 21:57

Että pystyn sen hoitamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 22:08

onttopohjaoyn kanssa samaa mieltä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.06.2009 - 22:16

Minulla ratkaisi tuota sussaria hankittaessa että asuin viikot yksin pimeän tien varrella aika kaukana seuraavasta naapurista. Tarvitsin turvallisen seuralaisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 22:25

Olen samaa mieltä kissanaisen kanssa,mutta lisään vielä seuraavaa.Otimme kisanpojan löytöeläintalosta vuosia sitten,kyllä siellä perittiin maksu,ehkä ihmiset pitää eläimistään parempaa huolta,kun siitä joutuu maksamaan.Ps,meidän kissa painaa yli seitsemän kiloa,on siis ahmatti ja nirso.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 22:32

Kuka hoitaa lemmikkiä, kun olette itse lomalla tai muuten pois kotoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 22:55

silleen olen miettinyt etten enää ota, se on se ylläpitovastuu ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 22:57

Monet lapset haluavat lemmikkiä,mutta kuka ne hoitaa. Näin on monessa perheessä. Kyllä se usein jää vanhempien vastuulle.
Jos itse haluaa todella mietittävä kuka hoitaa,jos olet vaikka lomalla,niinkui Tuulikki jo sanoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 00:26

Tuo Pirskatti tuli vähän kuin perintönä.Jos ollaan parin viikon reissulla niin onneksi eläinrakkaat tyttäreni huolehtii kohtuullista korvausta vastaan tai sitten katti mukaan. Oma vastuu pitää aina muistaa lemmikkien suhteen! Ei pikahankintoja kuten olet harkinnutkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 03:27

Minulla on ollut paljon lemmikkejä.
Huomioin miten paljon lemmikki vie ajankäytöstäni aikaa huolenpitoa varten.
Esimerkiksi uutta koiraa (entinen haudattiin vanhuuden tähden) en ota koko opiskeluaikanani, koska minulla ei ole aikaa olla sen kanssa ja kouluttaa sitä.
Lemmikki vaatii myös tietyt olosuhteet, siksi en milloinkaan ole edes harkinnut häkkilintuja, jotka tarvitsevat välillä lentotilaa, kynsipuita yms. sekä keittiön käryt saattavat tappaa ne. Talossa ja pihalla tulisi olla lemmikille riittävästi tilaa.
Ylläpitovastuu, el. lääk. kulut, leikkaus, perushoito yms tulee automaattisesti josta ei missään tapauksessa tingitä, koska olen tottunut hoitamaan eläimiä koko ikäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 11:06

Jos nuo ovat kriteerisi lemmikin hankintaan, niin unohda koko juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 12:07

tuolla yllä on niin paljon sinulle ohjeita ,jotta mieti todella tarkkaan otatko eläimen ja itse en hyväksy, et eläimiä annetaan ilmaiseksi, joten kaikkille eläimille pitäis olla hinta, jonka sen ottaja maksais ja ehtis vielä miettiä, et ottaakos sittenkään mitään eläintä, eläimen pito ei ole helppoa, ei edes kissojen, meillä on kaksi ja nytkin , ku lähdemme lomalle piti miettiä , et viemmekös kissat hoitolaan , jossa en oikein tykkää heidän olevan, kun siellä on niin paljon muitakin kissoja, eikä he ole tottuneet muihin, joten sain kotiin heille hoitajat, jotka täällä asustavat sen ajan , kun olemme reissus, joten ainanen murhe hoitajista, myöskin hiekkaa kissa tarvitsee sekä vaihtelevaa ruokaa, meitin kisut syövät, lihaa, seitä, katkarapuja, kissan ruokaa pusseissa ja kala, sekä liha naksuja , myös he saavat kisun karkkeja silointällöin, tuoretta vettä joka kipossa pitää olla....mieti nyt vielä oletkos valmis ottamaan ja huolehtimaan kisusta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.06.2009 - 16:01

Ehdinkö hoitaa sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.06.2009 - 20:14

Onko minulla lemmikille tarpeeksi aikaa,rahaa, rakkautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 20:18

Ajan käyttöni.