Mikä on sen kukan nimi jota kutsutaan nuukan miehen kukaksi?Pieni sininen joka kukkii y ksi kerrallaan. Luonnonkukka.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.06.2009 - 12:03

Tulee mieleen ruiskukka ( oma lemppari ), nurmitähdyke, vanamo, harakankello, metsäkurjenpolvi, mutta en tiedä onko näistä mikään nuukan miehen kukka.
Luonnosta löytyy paljon sinisiä kukkia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 13.06.2009 - 11:24

Ainoa pieni sininen joka tulee mieleeni on lemmikki. Kaunis kukka kun sitä on paljon yhdessä kasassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 11:25

minä veikkaisin rentunruusua, mutta siinä on paljon pieniä kukkia latvuksissa , mutta ovat kyläkin liilanvärisiä....oiskos jokin horsma oikealta nimeltään...huh muisti kyl nyt pätkii, joten en ihan varma tuosta nimestä olekkaan..no auttakee te muut.... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.06.2009 - 11:46

Pienestä sinisestä tulee minullekin lemmikki mieleen. Kasvavat usein suurissa rykelmissä. Tai sitten metsäorvokki. Nekin on aika pieniä. Ja ovat enempi vaalean sinisiä kuin tumman sinisiä.

Lisätty: 13.06.2009 - 11:52

www.kuvaboxi.fi/julkinen/29b...kukat.html

Tätäkö tarkoitit. Tämä on lemmikki. Siinä puna-apilan vieressä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 12:16

Ei nuukan miehen kukkia ole olemassakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 14:25

En ole eläissäni kuullut nuukan miehen kukasta. Tokko sellaista onkaan. Minun mieheni tuomat kukat ovat kaikki nuukan miehen kukkia, koska hän tuo niitä niin harvoin ja silloinkin ne ovat olleet erikoistarjouksessa. Siinä on minulla nuuka mies.

Lisätty: 13.06.2009 - 17:47

Olisiko tämä: Jättibalsami, tämä tieto minulta puuttuikin. Kiitos Liisa!
Kasvatin itse "köyhän kukkia" eli vanhanajan balsameja ruukuissa.

Nopeasti nuo jättibalsamit leviävät täälläkin. Jopa tuossa lähellä pääväylän varrella niitä voi ihailla. Kauniita väriläiskiähän ne tien varsilla ovat, mutta jos ne valtaavat yhä enemmän ja enemmän elintilaa täällä talojen puutarhoissa ja lenkkipolkujen varsilla, niin liika on aina liikaa :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2009 - 17:29

Sama juttu kuin muillakin ei tule mieleen muita kuin lemmikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.06.2009 - 20:21

Ruiskukka? tämä ei tietoa, silkkaa arvailua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2009 - 13:24

meil on sanottu nuukan miehen kukiksi kaikkia tienposkesta riivittyjä ja kotiin kannettuja kukkia ...