Eriskummallisin sana ja sen merkitys jota lapsenne tai lapsenlapsenne on käyttänyt?

Vanhimmalla oli loovetti. Voileipä oli leipä mihin ei laitettu kuin Flooraa päälle, mutta loovettiin laitettiin sitten makkaraakin.
(Toivoisin muitakin kuin oman esimerkkini aihepiiristä.)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.06.2009 - 15:52

Lapseni käytti noin 3-4 vuotiaana kumisaappaista nimitystä Puiskat. Housuissa hänellä oli nallekarhun kuva, joka oli Kouhje.

Kysyjän kommentti

Kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.06.2009 - 23:16

Poikani sanoi lapasia käpäleiksi ja pyssyä räksyksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 23:25

jukulttipultti oli vanhempani tyttären sanonta , kun hän puhui jukurttipurkista ja kioski oli kijojoski...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 23:28

Hiihtimet varmaan arvaattekin, mutta rätit, siis auton pyyhkimet, on aika looginen. Jarpaat ovat jalassa, himmu on tietenkin silmä. Onhan noita joka päivä taas kuullut lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 23:49

Mitä luputan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.06.2009 - 23:59

Kysyin kerran pojaltani mitä haluat syödä. Hän sanoi, että laita sitä ilmasta lihaa. En tajunnut millään mitä hän tarkoitti, joten pyysin selittämään. No sitä lihaa tietenkin, mikä on ilman muita ruokia. Toisin sanoen hän halusi vain pelkkää lihaa.
Ja sitten kerran hän sanoi, että anna uusi tyynylakana. Silloin ymmärsin, että tarkoitti tyynyliinaa. Entinen oli jotenkin likaantunut ja piti saada uusi puhdas tyynyliina.
Ja mummolle mennessä kerran tokaisi heti eteisessä, että onpa mummolla hieno rätti. Eteisen pöydän päälle oli ilmestynyt uusi virkattu pöytäliina. Kylpyammeeseen laskettiin vettä, ja hän huusi sieltä, että tule sammuttamaan. Piti siis sulkea hana.
Onhan noita varmasti paljonkin, mutta ovat unohtuneet ajan myötä. Onneksi, muuten tästä tulisi liian pitkä tarina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 00:48

taisi olla pikkusiskoni joka pitkään oli sitä mieltä että ' sipasupa ' on sama kuin pesutupa ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 01:19

Tämä ei ole sana vaan tositarina. Naapurin n. viisivuotias tyttö oli äitinsä kanssa metsässä sienessä.
Tyttö kysyi?
- Äiti, mikä tämä on?
- Se on kärpässieni.
- Mitä sinä teet täällä äiti?
- Poimin sieniä, joista teen ruokaa isille.
Seuraavana päivänä tyttö meni leikkikouluun ja opettaja näytti erilaisia kuvia kirjasta tytölle. Opettaja kysyi: Mikä tämä on?
- Se on kärpässieni, joita äiti poimii metsästä ja tekee niistä ruokaa isille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 03:33

Leikataan vurvikko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 08:18

Ystävättäreni pikkuinen poika sanoi Lakeuden Ristin tornissa olevaa kelloa
" Taivaanisän kelloksi ".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 13:17

meillä on kaksikerroksinen talo, ja puhuttiin yläkerrasta ja alakerrasta.. kun lapseni sitten leikin lomassa yhtä äkkiä kysyi, että " missä kerrassa me nyt olemme".
Kiuas oli tiuas ja , poikani ole juuri oppinut lukemaan ja luki kaikki kauppojen ja tienvarsi mainokset autolla liikkuessamme. Erään kaupan pihassa oli manos " Tulikivi uuni, kaupan päälle asennus"
Poika luki ja luki ja kysyi sitten meille, miksi se pitää kaupan katolle asentaa?
näitähän olis suurperheessä vaikka kirjaksi saakka:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.06.2009 - 13:23

ei ole lapsia, mutta veljeni on käyttänyt mansikasta sankempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 08:00

itse sanoin äidilleni pienenä: Äiti, ei tapeta (tapella)
Serkkuni puolestaan sanoi barbeja virpeiksi ja hula-hulavannetta hulavenkulaksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2009 - 22:50

itse olen kuullut oman tarinani, kun olin pieni n. 3-4v. olin ollut ulkona leikkimässä kerros talomme parvekkeella ja sieltä olin huutanut täysillä äidille, äidin ollessa kotona sisällä, että "ÄITI ÄITI; TÄÄLLÄ ON PALJON MULKKUJA".. tarkoittaen tietysti murkkuja eli muurahaisia. siinä on ollu naapureilla ihmettelemistä, mitä se naapuri nyt on parvekkeelle tuonu:)