Hoidatteko itse omaistenne haudat?

Kävin tänään viimeksi hautausmaalla ja surulliselta tuntuu nähdä ne hoitamattomat haudat. Kuin se kerran niin läheinen ihminen olisi unohdettu kokonaan. Tarkoitan näiden vainajien hautoja joilla varmasti on omaisia vielä elossa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.06.2009 - 06:11

Hoidamme, vaikka matkaa yli 100 kilometriä.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi. Hieno asia että välimatkasta huolimatta jaksatte sen tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.06.2009 - 00:07

Isän hautaa ei ole kukaan hoitanut viimeaikoina, kun äiti on hoitolaitoksessa. Täytyypä muistaa asia, vai oliskohan äiti tehnyt jonkun sopimuksen ainaishoidosta? Täytyykin selvittää. Isäni hauta on Helsingissä, Malmin hautausmaalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 00:48

Isäni hauta on niin kaukana, että en hoida itse. Hoitaja löytyy hautauspaikkakunnalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 00:51

No meillä on käytännössä koko suku Hietaniemessä, niitä hoidettavia paikkoja on aika monta, mutta löytyy näitä hoitajiakin, menee vähän niinkuin talkoohengessä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 01:21

kyllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 12.06.2009 - 08:27

Juup.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 08:55

joo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 09:09

isoveli hoitaa kun asuu paikkaunnalla missä haudat on, myö muut osllistumme taloudellisesti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 09:56

Sisarukseni osallistuvat kukkien ostoon haudoille,
mutta pääasiallisesti huolehdin haudoista, lomillaan käydessään sitten ne jotka kauempana asuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 10:21

Hoito on maksettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 10:22

Hoidetaan aina silleen vuorotellen sisarusten kanssa haudat. ^^ Mutta monesti saatan isäni haudalla käydä kun olen kotonani pohojan-maalla. ^^

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.06.2009 - 10:47

Maksamme veljeni kanssa seurakunnalle haudanhoitomaksun. Sopimus on viideksi vuodeksi kerrallaan. Veljeni käy joskus haudalla kun asuu lähempänä. On kertonut minulle että kauniiksi laittavat joka kesä haudan. Itse en pääse kuin aniharvoin käymään kun asun monen sadan kilsan päässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 17:07

Kyllä itse tulee haudat hoidettua. isän,äidin ja veljen haudalla käyn joka viikko,kun hauta on noin kilometrin päässä.Helle-aikana saatan käydä joka ilta. Muilla haudoilla harvemmin,kun on pitempi matka..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.06.2009 - 17:55

Ei ole vielä kovin läheisiä kuollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 18:49

sisarusten kanssa vuoro vuosin jokainen yhden vuoden kerrallaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 18:15

Isän hauta on 250 km päässä, mutta äidin kanssa on se vielä hoidettu. Minun hoitaminen nyt jää siihen, että keväällä hauta siistitään talven jäljiltä ja sit laitetaan kesäkuntoon kun säät sallii.
Ja myöhään syksyllä valmistaudutaan talveen. Lumen tulon jälkeen viedään havut ja kanervat.
Siskon hauta on vielä kauempana ja sen hoitaa seurakunta. (malmilla, uurna )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 20:35

Kyllä hoidamme isämme haudan jokainen lapsi vuorollaan yhden vuoden.