Mitä lammas tarkoittaa kun se heiluttaa häntää?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.06.2009 - 22:39

Olen hoitanut yhden kesän lampaita, ja kun niitä silitteli ja rapsutteli alkoi mahtava hännän heilutus. Ovat siis tyytyväisiä kun häntä heiluu.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.06.2009 - 22:29

Oliskohan hermostunut ja pelkää. Levoton ja huolissaan, joutuuhan kohta kynittäväksi ja pian teuraaksi. Pelkäisin minäkin, vaikka muuten olen lauhkea kuin lammas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 22:33

sinulle ei mitään, viestii perässä tulevalle kaverilleen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 22:50

Meittin lampailla oli ainoastaan saparo, kuten sioillakin. Saparo ei täytä hännän mittaa.
Vahan kasan sanonta; "sydän lyö kuin lampaan saparo."

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.06.2009 - 22:59

En tiedä onko sillä merkitystä. Norjassa olen nähnyt näitä kellonheilureita, tik tak tik tak, eli rasvahäntälampaita. Veikeän näköisiä, niillä se häntä tikittää koko ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 01:23

heiluttaa häntää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 01:25

Uuden oppiminen on se, jonka lammas kokee sykähdyttävänä hetkenä ja ilmenee siis saparon heilutteluna. Esimerkiksi kun se saa herkkupaloja ruuakseen tai palkinnoksi jostakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 02:33

Lammas heiluttaa syksyllä häntäänsä vimmatusti kiimassa ollessaan jos painat sitä perästä, muuna aikoina karkaa alta.Tottakai muukin hyvän olon tunne saa sen hännän vispaamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 12.06.2009 - 08:28

tyytyväisiä ovat veikkaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 10:23

Vesseli taitaa olla iloinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 18:58

Lammas on varmaan iloinen,kun heiluttaa häntää,niinkuin koirakin.