Tarvitsetteko silmälaseja lukiessanne? Olen yli 60v, mutta näen yhtä hyvin kuin nuorempanakin.

Mistä mahtaa johtua hyvä näkö tämän ikäisenä?

Lisätty: 10.06.2009 - 23:48

Minä en siis tarvitse silmälaseja.

Lisätty: 11.06.2009 - 00:18

Sen verran tiedän mahdollisesta perimästä, että oma mummoni luki vielä 82 vuotiaana kaikki lehdet ilman laseja.

Lisätty: 11.06.2009 - 00:29

Sen verran vielä lisään kysymykseeni, että nuorempana en nähnyt pitkälle ilman laseja, mutta sekin korjaantui muutaman vuoden sisällä. Nykyisin näen pitkälle että lähelle ilman laseja.

Avainsanat: silmälasit hyvä näkö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 11.06.2009 - 00:00

Oi miten hyvä juttu. Toivottavasti näin menee vielä vuosia. Minulla ollut lasit jo 44 vuotta. En näe oikein mitään ilman niitä.

Lisätty: 11.06.2009 - 00:02

Niin ettäkö mistä johtuu. Kai se perimä ja ne geenit.

Kysyjän kommentti

Kiitos sinulle, olit parempi kahdesta, joiden välillä harkitsin valintaani.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 23:58

Onneksi olkoon!
Minulla on tuohon vielä matkaa, mutta lukulasit on täytynyt hankkia jo kauan sitten.
Onneksi näköni on muuten erinomainen, lähelle vain en näe.
Muuta selitystä en hyvään näköösi keksi, kuin hyvät geenit. Milloinkohan se päivä koittaa, kun joudut ne hankkimaan? Seitsemänkymppisenä? =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 00:00

Tarvitsen

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 11.06.2009 - 00:03

En tarvitse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 00:23

neljävitosena piti hankkia lukulasit, sen jälkeen ei ole muutoksia tapahtunut ja kaikki mikä on metriä etäämpänä, näkyy vieläkin ihan selvästi ilman laseja ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 00:28

Toinen silmä lukee, toinen katsoo kaukaisuuteen. Laseittakin pärjää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 02:07

Kyllä ne on ollut "näön" vuoksi jo pitkään. Hienoa jos ei tarvitse kakkuloiden kanssa pelailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 02:57

Hyvä jos talo näkkyy tielle?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 04:33

Kyllä minä olen jo vuosia joutunut lukulaseja käyttämään, tai sitten tekstit ovat pienentyneet heh heh,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 08:27

Kaksikymmentä vuotta olen tarvinnut laseja, enne sitä näin moitteettomasti sekä lähelle että kauas. Nyt tarvitsen kaksiteholasit, joiden vahvuuksia tarkistetaan parin vuoden välein. Tuleekohan minusta vielä sokea ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 08:41

12-vuotiaasta asti olen käyttänyt jatkuvasti silmälaseja. Nykyisin (44v.) joudun usein nappaamaan lasit pois nenältä, jos teen jotain oikein tarkkaa näköä vaativaa hommaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 08:55

en tarvitse.. oon kyllä aina halunnut silmälasit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 09:21

pystyn lukemaan vielä ilman lasejakin mutta helpompaa on lasisen kanssa.. eli jos luen paljon, laitan lasit mutta onneksi vielä nään kaupassa ym tekstit ilmankin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 10:10

En tarvitse

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 10:17

hajanäkö lasit oleet jo 12 v astti, mutta en ole niiden orjallinen käyttäjä, kun ne ovat päässä niin kyllä huomaan ,et paremmin nään, liki sekä kauas, mut ajaessa on ain klasit pääs oltava....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 13:31

Kyllä olen käyttänyt siitä lähtien kun 50 vuotta täytin. sulla on sit hvä näkö kun et tarvi lukulasejakaan. muita laseja mulla ei ole kuin lukulasit sekä juomalasit mistä juon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 14:35

Lukulaseja käytän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.06.2009 - 20:56

En, enkä muutenkaan. Olisihan rillit tosin aika tyylikkäät, mutta pitää sitä näkökyvystään olla iloinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 18:29

Vuosi sitten hommasin lukulasit. Ei enää tahtonut käsivarret riittää niin pakkohan se oli.
Optikko sanoi, että tässä iässä ( silloin 43v ) moni huomaa tarvitsevansa lasit.

Tosi upeeta, että näet ilman laseja.