Oletko koskaan osallistunut mielenosoitukseen, marssiin tms. ?

Avainsanat: osallistuminen mielenosoitus marssi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 10.06.2009 - 18:55

Kauan kauan sitten kun työttömyyskorvauksista ja päivärahoista ei vielä mennyt veroa, kävimme kurssimme kanssa Urpo Leppästä moikkaamassa eduskuntatalossa ja viemässä hänelle pitkän adressin. Hän lupasi pyhästi että niin kauan kun hän on työvoimaministeri, niin niihin ei kosketa. Kuiskasin samaan aikaan vierustoverini korvaan kun UL lopetti palopuheensa: jokohan se on irtisanottu. Leppäsen ilmeestä ja katseesta päätellen oletin että se meni hänen korvilleen. Ja taisi kolahtaakin jollakin tapaa. Melko heti sen jälkeen hän siirtyi muihin hommiin ja päivärahat laitettiin verolle. Hukkaan meni meiltäkin se yritys, mutta pullakahvit saatiin talonpuolesta kuitenkin.

Kysyjän kommentti

Ihan kahvin ja pullan takia kannatti =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 10.06.2009 - 18:55

Olen kerran osallistunut, mutta jo puolessa välissä matkaa erkanin porukasta. Matka oli vain Hakaniemestä Rautatientorille, enkä sitäkään jaksanut kun puoleen väliin. Sellainen mielenosoittaja minä olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 19:11

En

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 19:12

En ole koskaan ollut, mutta haluaisin kokeilla. Olisi varmasti hieno kokemus!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 19:23

Olen useasti, nuoruudessani kuuskytäluvulla; mm. Vietnamin sotaa ja Tsekkoslovakian miehitystä
vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 19:24

Vappumarssilla mennen tullen Tampereella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 19:24

marssittu on, muttei nyt mitään varsinaisi mielenosoituksia ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 19:34

Armeijassa joutui osallistumaan paraatimarsseihin. Saimpa 2 viikon kuntoisuusloman kun voitin 15km pikamarssin (juoksun) täyspakkausvarustus päällä. siitäkin tuli nurinaa että joutuu ammattilaisia vastaan kilpailemaan. En ole ollut koskaan ammattisotilas. Nyt en kelpaa enää nostoväkeen jota ämmät pitää pystyssä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 19:57

Joskus pienenpänä joku partiolaismarssi tms. juttu,oliko se nyt jossain talvella..?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 20:06

Olen muistaakseni ollut joskus 60-70-lukujen vaihteessa vappumarssilla. Tallinnassa olen ollut laulujuhlien kulkueessa, ylioppilaana sankarihaudoille menevässä kulkueessa,että onhan niitä joitakin. Mielenosoituksessa en ole ollut mukana. Kerran olen ollut työtovereideni kanssa Eduskunnassa viemässä adressia Irina Krohnille lasten ja nuorten mielenterveyspalveluiden lisäämiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.06.2009 - 20:16

En ole, mutta jos olis joku mulle tosi tärkeä juttu voisin ehkä mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 20:51

en ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 21:01

En ole, mutta monesti sellainen kansalaistottelemattomuus olisi kyllä paikallaan. Me Suomalaiset olemme tottunee tekemään mitä käsketään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 21:10

Opiskeluaikana Tampereella osallistuin johonkin rauhanmarssiin, koska kaikki kaveritkin siihen osallistui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.06.2009 - 22:05

En ole, kertaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 00:03

Kyllä satojakin kertoja ja edelleen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 00:27

Kyllä vain,hurjassa nuoruudessa paljonkin ihan aatteen innosta.Viimeksi viime keväällä kotikonnuilla olin miekkarissa mukana,kun Vallilan laakson läpi uhataan rakentaa tie yliopiston alueelle ja tämä vain 7minuutin takia,koska varsinainen(entinen) tie mukamas kiertää.Suunnitelma vehreän kenttä-alueen läpi,vieressä yliopiston puutarha ja asukkaiden kasvimaita,koululaisten retkialuetta ym.kaupungin hallituksen kokouksessa nuijittu typerä päätös,nyt ei tiedossa viimeisiä vaiheita,mutta aivan älytön suunnitelma vastoin kaikkia maisema ym.asemakaavapäätöksiä.Barrikaadeille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 08:46

Satuin kerran paikalle kaupungin ydinkeskustassa kun poliisit osoittivat mieltään eli oli kyse joukkokokouksesta. Silloin olin mukana joukossa kun kuulin misiä oli kyse.
En ole mieltä osoittavaa tyyppiä, mieluummin teen jotain käytännössä jos voin. Usein myös voi tehdä jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 09:17

siit on hiiirvvvittävän pitkä aika, nuoruuden innolla johonkin vappumarssiin.. enää en menisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 10:13

joskus tyttösenä olen ollut partiolaisten marssilla, en muuta ...enkä mieleltäkään ole osoittanut, kuin joskus isännälle....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2009 - 05:02

En ole.