Uskotko yliluonnollisiin ilmiöihin ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.06.2009 - 20:16

Kukaan ei ihmettele 'ilmojen halki' lentäviä radio/tv-aaltoja, mutta.....
kyllä ihmisen aivokapasiteetti antaa mahdollisuuden enempiinkin 'yliluonnollisiin' viestintöhin, tms., me vaan käytämme mahdollisuuksiamme/avoin mieli tms. heikosti/ei ollenkaan, tänä päivänä ihminen harvoin edes tajuaa, että meillä kaikilla on jkl 'ennustamis/aavistus/muu kyky' , koska tämä nykyinen arki vie kaikki ylimääräiset voimat meiltä ja yleensä puhummekin asioista jälkikäteen, että 'arvasin/mä tiesin mitä tapahtuu/tulee tapahtumaan'...

Itelläin kyllä on tällanen 'taito/kyky' (v.-85 selvinny mulle, sitä ennen, sanoin kaikkia tietojani arvauksiksi), jota olen käyttänyt muiden ihmisten hyödyks/avuks (kadonneiden ihmisten etsintää, yms.), myös rikospoliisien pyynnöstä... en aktiivisesti, enkä rahastanut koskaan näistä 'töistä', vaan ihan hyvästä inhimillisestä avunannosta... eli kyllä tätä yliluonnollista löytyy, vaan riippuupi siitä, mitä tarkemmin tällä kysymykselläsi tarkoitit:)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 14:47

En.
Kaikelle löytyy selitys ja jos ei löydy, niin sitä ei vain osata etsiä oikeasta paikasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 14:55

Tuota kysymystä voisi vähän tarkentaa. Joillekin ihmisille tietyt nk. yliluonnolliset ilmiöt eivät sitä ole. Yliluonnollisia illmiöitä on niin paljon. Esim. käsillä parantaminen perustuu ihmisessä virtaavaan sähköön, ainakin jotkut niistä, ja joidenkin mielestä se on yliluonnollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.06.2009 - 15:08

Uskon. Kaikkiin tapahtumiin ei kertakaikkisesti ole selitystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.06.2009 - 15:13

En usko. Olen pessimisti, ja uskon vasta kun näen ja koen. Vielä ei ole tullut eteen mitään yliluonnollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 15:18

Uskon johonkin. Itse kokenut muutamia juttuja, pakko silloin on uskoa, mutta sentään en ihan mihin vaan. Yleensä se selitys löytyy..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 15:47

Jos se on yliluonnollista, että ajattelet jotain henkilöä josta et ole kuullut hiiskahdustakaan etkä nähnyt vilaustakaan, samantien soi puhelin ja juuri ajattelemasi henkilö on langanpäässä.
Jotain sielujen sympatiaa tai telepatiaa tai sattumaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 15:49

En usko koska mitään sellaista ei ole kohdalleni sattunut. Vanhin tyttäremme kyllä uskoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 16:12

en

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 16:13

Uskon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 16:18

kyllä.. jos tarkoitetaan yliluonnollisella Jumalaa. .. Uskon. Ja uskon myös pahaan henkimaailmaan. Mutta arkiyliluonnollisuus.. en usko. enteisiin, horoskooppieihin ym.. olen sitä mieltä, että meillä on ns . enemmän aisteja kuin nämä tunnetut, kuulo, näkö, maku, tunto ym.. me ollaan paljon monimutkaisempia kuin tiedetäänkään ja moni asia menee luonnollisen vaiston/ viisauden/ telepatian/ tms piikkiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 17:25

Mikä on kenenkin mielestä yliluonnollista on varsin suhteellista.
Siihen en usko että lelu lentää lattialta itsestään päähäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 17:46

Pelottavia asioita ja jotenkin niihin haluaisi saada järkevän selvityksen aina. Kuitenkaan näin ei aina ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.06.2009 - 18:15

Kyllä uskon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 18:22

En usko, vaikka isoisältä "vihtahousu" vei kiilan 1959 polttopuita halkosessa.
Kiila löytyi pakkastalvena 90-luvulla kun puut vaju liiteristä taaimman pinon pohjille. Siellä se kiila oli metrisen halon päässä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 19:07

Kyllä uskon, ja ehkä liikaakin. x)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 19:57

en usko,
varmasti yksi syy on kaikessa siinä hömpässä ja humpuukissa jota yritetään yliluonnolliseksi tapahtumaksi selittää, jos jotain onkin, niin se on kyllä hautautunut sen läjän alle piiloon ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 20:35

uskon jonki verran ja mielikuvitus tekee loput.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 20:41

Ajatus on energiaa, toivominen vie kohti tavoitetta, viha sairastuttaa, tyytyväisyys ja kiitollisuus on elinvoimaa; mikä on yliluonnollista, sekö, että tiede ei osaa sitä selittää eikä järki tajua ? Koko maailmankaikkeus on järjen ja ymmärryksen yläpuolella, kaikki oleva ympärillämme on jo sitä 'yliluonnollista'.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 21:16

En usko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.06.2009 - 22:09

En.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 01:58

Joihinkin uniin on pakko uskoa, vaikka en ole halunnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 11:10

En. Kaikkeen löytyy järkevä selitys.
Mikä nyt sitten yliluonnolliseksi ilmiöksi lasketaan varsinaisesti, en tiedä varmuudella.