Rike sakon sai mieheni eilen 85 euroa maksettava. onko teille käynyt näin?

Avainsanat: rikesakko on se lievempi sakko kuin palkkaan sidottu sakko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 14:20

Voi,voi,onhan noita aina joskus tullut.Rikesakon suuruuteen vaikuttaa missä sen saa.Esim. itse sain kaupungilla missä 40 rajoitus ja ajoin 59km/h,100€ ja valtatiellä missä 70 rajoitus ajoin 89km/h,80€.Elikä sakon suuruuteen vaikuttaa tekopaikka.Kummissakin tapauksessa oli "sinivuokot"passissa.Ei se rikesakko mikään taivastelun asia ole,kunhan ei saa liian usein, ettei joudu vallesmannin juttusille.

Kysyjän kommentti

KIITOS PARHAASTA VASTAUKSESTA SINULLE. totta kyllä puhut.HYVÄÄ JUHANNUSTA.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 14:01

Ei onneksi ole. Silloin "vanhaan hyvään aikaan", jolloin peltipoliiseja ei vielä ollut ja mie nuorempana ja hurjempana ajelin vähän kovempaa pitkiä matkoja, oli ystävällisiä vastaantulijoita, jotka ilmoittivat ratisioista. Olen joskus vahingossa ajanut hieman yli 110 peltipoliisiin, joka ei onnekseni räpsähtänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 14:08

Ei vielä, mutta "odotan" pikavoittoa. Parivkoa sitten salama välähti savonlinnan reissulla.
Toivon, että eivät ennätä käsitellä ja pääsen pälkähästä =)
Kaveri oli päässyt samanpäivän aamuna ja samalla tolpalla kuin minä salamavalojen räiskeeseen! Mutta ei voi syyttää kuin itseään ja maksettava on jos/kun sakko postilaatikoon tupsahtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.06.2009 - 14:37

no eipä ole koskaan käynyt noin.
Ihan hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.06.2009 - 15:01

Kuten jo aiempaan kysymykseesi vastasin, niin noilta välttyy kun pitää sitä kaasujalkaansa vakionopeudensäätimenä.
Miedän ja muiden tielläliikkujien parhaaksi ne rajoitukset siellä on. Ja ei se sitä ihmistä huononna joka niitä noudattaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.06.2009 - 15:06

Minulle ei voi noin käydä, kun ei ole autoa, eikä ajotaitoa. Fillariakaan en omista. Jos kävelynopeudesta sakotettaisiin, niin silloinkaan en sakkoja saisi. Kovin on hidasta kulkemiseni kaikkien kantamusten kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 15:52

Ei sakkoja , ei rikesakkoja, vielä toistaiseksi ainakaan. Koskaan ei tiedä, milloin kaasujalka painaa liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 16:09

ei onneksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 17:34

Ei ole.... yksi peltipoliisin tuomio saattaa kyllä viellä tulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 17:41

Rikesakkoja ei ole tullut yhtään, tosin muita muutama sekä pysäköintivirhemaksuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.06.2009 - 18:28

Ei ole. Onneksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 18:37

Olen maksanut pari pysäköintivirhemaksua 70-luvulla. Rikesakko on tutematon käsite.
Ylinopeussakkoja tuli muutama maksettua 60-luvulla, kun polliisit piti "letkujaan" kadulla.
Tosin kerran lentoasemalta töistä tullessa ohitin erään VW n ja hänet otetiin puhutteluun ja minulle näytettiin että saa mennä. Olipa ukolla käsiliikkeet herkässä kun osoitteli minua, seuratessani syrjäsilmällä peilistä. Sitähän lähti estämään ohitustani nopeutta lisäämällä. Siitä sai sillä sillä kertaa poliisilla oli mittauspiste oikeassa paikassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 20:06

Olen täysin nuhteeton maanteiden ritari, uskokoon kuka haluaa, ei ainakaan poliisi ole saanut mistään filunkista kiinni ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 20:36

Pysäköintisakkoja olen saanut jonkin verran. Aluksi en edes ymmärtänyt, mitä saapumisaika tarkoittaa. Luulin, että on merkittävä se aika, jolloin saavun takaisin autoni luo. Tyhmä mikä tyhmä, siis olin niin maalla silloin, että kaupungissa aivan hämmästyin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 22:58

Oliko 2003 rikesakko,sattui se kirjutus taidoton lapun kirjoittamis vuoroon ,kirjoitti viite numeron väärin ,maksoin sakon ajallaan ,tuli karhu kirje ,luki jos olet maksanut ,heitä roskiin ,sitten tuli ulos otto mieheltä karhu kirje,niin mun piti ruveta penkomaan sitä hommaa ,muuten olisivat perineet ,toisen kerran,Taisin siinä päästä sanomaan ,pitäisikö ruveta pääsy kokeessa vaatimaan kirjoitus taitoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 03:45

Ei onneksi.