Tietokoneeni ilmoittaa,että on liian monta ohjelmaa käynnissä.Miten saan nämä ohjelmat sammutettua tai lopetettua. Olen yrittänyt sammuttaa tietokoneeni,mutta ei se auta.

En edes tiedä,mitä ohjelmia sielä niin paljon on,mutta tietokoneen mukaan 16 ohjelmaa.

Avainsanat: ylimääräiset ohjelmat kummalliset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 10:11

sammuta kone ja käynnistä uudelleen, kerralla selvä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 10:13

ota useimmin avatuit sivut ja sieltä sitten yläkulmasa oikealta pienestä punaisesta ruksista painelet ne sivut pois..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.06.2009 - 10:19

Eikös ne avatut näy siellä alapalkissa. Napsautat sitä ja suljet. Niin tällä koneella tehdään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 10:21

Napsuttelet oikeasta yläkulmasta punaista rastia, niin ohjelma toisensa jälkeen on pois käytöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.06.2009 - 10:31

Alapalkissa näkyy minullakin avatut ohjelmat. Sieltä niitä voi yksi kerrallaan poistella. Ja ettei kone jumiudu, niin en pidäkään kuin korkeintaan kolmea ohjelmaa kerrallaan auki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 10:49

Voisin melkein veikata, että sinulla on Vista, joka koneen pienellä muistimäärällä alkaa usein jo yhtä sovellusta pyörittäessään valittaa muistista. Voit yrittää estää joitakin sovelluksia käynnistymästä automaattisesti. Useimmat niistä ovat käyttäjälle näkymättömissä eli niistä ei näy mitään kuvaketta työpöydällä. Itse esim. poistin läppäriltäni älykortin lukijaohjelman automaattisen käynnistyksen, kun ei mulla ole edes älykortinlukijaa.
Ohjeita ja neuvoja "turhien" tai harvoin tarvittavien ohjelmien poistamiseksi on oheisessa linkissä.

Lähteet:
neko.1g.fi/ohje/Windows_Vist...netta.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 11:57

En viitsi enää selvittää miten ohjelmat suljetaan, kun niin monelta jo ohjeet sait yllä. Mutta helppoa se on poistaa ne. Se kannattaa tehdä jo senkin vuoksi, koska minun koneeni ainakin hidastuu, jos kovin monta ohjelmaa on yhtäaikaa avoinna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.06.2009 - 13:46

Sammuta tietokone vaikka virtanäppäimestä jos ei muuten auta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 14:00

Ongelma varmasti jo ratkes,mutta varmaankaan ei kannata pitää niin montaa ohjelmaa yhtaikaa auki,vaikka olisis kuinka kiire,eteenpäin.Joskus mulla jokunen auki,mutta sulkeminen kestää ja ottaa aikaa eli kärsivällisesti yks kerralaan.Yleensä yritän sulkea konetta oikeaoppisesti,tiedän ettei räjähdä käsiin jos painaa vaan ON/OFF.