Mikä olisi sopiva ikä ottaa koiruudelle kaveri? Vai onko sillä oikeasti mitään väliä?

Avainsanat: koira lemmikki lemmikit ikä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 02:43

Iällä ei ole väliä. Pääasia on, että tulevat hyvin keskenään toimeen. Vanhempi ottaa kyllä ohjakset haltuunsa, mutta nuorempi totuu siihen ajanoloon ja niistä tulee perheenjäseniä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 05:47

Riippuu paljon rodusta, luonteesta yms. missä iässä voi ottaa kaverin.
Meille jäi eka pentueesta 2-vuotiaalle äidille narttukoira kaveriksi, se meni tietysti ihan luontevasti, äitikoira opetti pentunsa koiramaailman tavoille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 08:51

Nartut tulee paremmin toimeen keskenään urokset vähän kisaavat keskenään ,kuka on pomo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 09:49

Iällä ei ole väliä,kunhan ovat kumpikin esin.uroksia tai narttuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 10:16

ei sillä väliä, mutta itse ottaisin mahdollisiman nuorena, ei ole mustasukkaisuutta ja uskoisin et pennut nopeammin sopeutuvatkin toisiinsa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 10:22

Enemmän kuin ikä, merkitsee rotu, sukupuoli ja tietysti koirien luonne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 11:00

En osaa sanoa. Naapurimme koira oli pitkään meille kuin oma koira. Lainasin sitä joskus mukanani mökillekin. Sitten kun otimme oman koiran samaa rotua samaa sukupuolta, niin naapurin koira ei enää suostu edes tulemaan meille, jos koira on kotona. Siis mitenkähän pärjäisivät samassa asunnossa ? Pihalla kuitenkin leikkivät nykyään ja hännät heiluvat. Onkohan syynä se, että naapurin koira on leikattu ja siltä siis saattaisi puuttua kakki äidinvaistot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 13:48

Mun tyttö otti nyt koiran pennun vaikka sillä on 2 koiraa jotka ovat jo muutaman vuoden ikäisiä. nyt 7 viikkoinen koiranpentu sekarotuinen. ei siinä kait ole mitään ikää milloin vois ottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.06.2009 - 13:49

Ei kait sillä iällä ole merkitystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 16:03

mun mielestä ei mitään väliä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 06:08

Iällä ei ole väliä, rodulla ja sukutaululla kylläkin. Meillä aina ollut vuosia seuralainen toisella sessellä, ja suosittelen muillekin! Ei pitkästy päivän aikana.