Lentolaukun mitat?, minka kokoisen laukun voi ottaa lentokoneeseen sisalle mukaan?

Lisätty: 10.06.2009 - 02:26

lentoyhtio on CATHY PACIFICK,seka Finnair

Avainsanat: lentolaukku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 02:18

Matkustamoon vietävän laukun maksimimitat vaihtelevat hieman lentoyhtiöittäin, esim. Finnairin mitat ovat 45x56x25 cm ja 8 kiloa. Ryanairilla 40x55x20 cm ja 10 kg.
Muut:
corporate.samsonite.com/sams...n_luggage/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.06.2009 - 06:29

www.cathaypacific.com/cpa/en...nformation
koko: 56x36x23cm
paino:
First Class 15kg (33 lbs)
Business Class 10kg (22 lbs)
Economy Class 7kg (15lbs)

www.finnair.fi/finnaircom/wp...82X1VfM1VT
Turistiluokka, oneclass-lennot, kotimaanlennot ja Lomalennot: yksi laukku, jonka ulkomitat ovat enintään 56 x 45 x 25 cm. Yhteensä yksi laukku, jonka enimmäispaino on 8 kg.
Bisnesluokka, Finnair Plus Platinum-, Gold- ja Silver-jäsenet, Finnair Club -jäsenet: matkustusluokasta riippumatta yksi laukku, jonka ulkomitat ovat enintään 56 x 45 x 25 cm, sekä yksi salkku tai kannettava tietokone. Yhteensä kaksi laukkua, joiden yhteispaino on enintään 10 kg.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 07:34

jos käytät kangas reppua tai rinkkaa ei mitään koko rajaa,ainut lentoyhtiö joka minulta on punninut on finnair

Lisätty: 10.06.2009 - 07:37

koneeseen vienyt monta vuotta saman selkärepun koko 60cm x 90cm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 08:44

Vastaus löytyy Finnairin sivuilta. Tai onko se Finavia.Laukun täytyy mahtua edessäolevan penkin alle. Joistain tiukentuneista määräyksistä kuulin. Itselläni on vain käsilaukkukokoinen aina kabiinissa, ei ole tarvetat raahata koko omaisuutta mukana matkustamoon. Eri luokissa varmaan on eri säännöt eli turistiluokassa tiukemmat.

Lisätty: 10.06.2009 - 09:58

En ole koskaan nähnyt lentokoneessa paikkaa mihin isot laukut sijoitetaan... ei edes businessluokassa. Lieneenkö tuo laukusta kiinnipito vain suomalainen ilmiö? usein ehdoton painoraja sallitulle laukulle on 5 kg.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 09:51

Mulla on vetolaukku,joka on vähän suurempi kuin saisi,mutta koskaan ei ole mitään sanottu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.06.2009 - 10:11

En ole milloinkaan mittaillut noita laukkuja, ja aina ovat matkaan päässeet ilman punnituksia tai mittailuja. Kai sen talonpoikaisjärki sanoo, ettei koneeseen voi viedä mitään suuria laukkuja. Mihin ne laittaisi, jos olisivat matkalaukun kokoisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 10:25

Eipä tunnu kovin tarkkoja mittoja olevan. Viimeksi raahasin tosi ison kassin Kyproksen kentällä koneeseen, kun "arvokkaita" ostoksiani en uskaltanut ruumaan laittaa. Eipä kukaan huomauttanut mitään vaikka kassi ei meinannut mahtua oikein mihinkään ja oli sitten loppujen lopuksi jalkatilassa .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 10:54

Lentolaukun lisäksi olen kantanut isoa kassia ja kerran paketillisen pakastekalaa. Kaiken olen saanut viedä mukanani. Kerran Finnairin lähtöselvityksessä punnittiin lentolaukkuni, ja se painoi lähes 10 kg. Virkailija ehdotti minulle, että tyhjentäisin sen sisältöä johonkin muuhun laukkuun ja laittamaan laukun jalkatilaan, sillä tavaratilan lukitus ei vaaratilanteissa kestäisi painavan laukun painoa, ja lukko saattaisi aueta. Lupasin tehdä niin, mutta laitoin sen kuitenkin ylös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 12:13

Lentoyhtiöt ilmoittavat (kuten yllä linkeissä näkyy) minkä kokoisen laukun voi ottaa käsimatkatavaraksi. Tämä ei aina tarkoita, että sen voi ottaa matkustamoon. Joissakin tapauksissa laukku otetaan koneen ovella tai portailla pois ja laitetaan ruumaan (ja sen saa taas koneesta poistuttaessa). Näin on usein esim. Finnairilla, jos kone on Embraer, tai jollain muulla yhtiöllä esim. Bombardier CRJ.
Siis käsimatkatavaran enimmäiskoko (mitat ja paino) on yhtiökohtainen, mutta se, saako sen oikeasti matkustamoon, riippuu konetyypistä.