Kenellä kokemusta nilkkojen turvotuksesta. Auttaako merisuola... Kun lekuri ehdotti tukisukkia, mutta sanon ei. Verenkierto ok.

Avainsanat: ei natriumia merisuolassa aiheesta keskusteluja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 09.06.2009 - 22:00

On kokemusta. Ja tukipolvisukkiin sanon: kyllä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 21:58

Auttaa vähän, mutta jos todella paljon turvoksissa, valele usein kylmällä vedellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 22:01

hae apteekista sellaista lääkettä joka laskee turvotusta ja nosta jalat pystyyn..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 22:05

Pyydä lääkäriltä nesteenpoistolääkettä, esim. Furesis. Käyttö tarvittaessa.
Tukisukat kannattaa hankkia, auttaa turvotukseen.
Lopuksi vielä ne tavalliset :
- lepuuta jalkoja nostamalla ne makuuasennossa ylös
- ruokavalio? suola?
- liikunta auttaa = kävele, ulkoile ym.
- kylmä kääre jalan ympärille kun jalka lepoasennossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 23:03

Äidilläni on toisinaan nilkkojen turvotusta ja hän syöpi siihen tuoretta persiljaa ja juo paljon vettä.Auttaa kuulemma ja poistaa turvotusta :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.06.2009 - 23:43

Kyllä tukisukat kannattaisi ottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 00:10

Jomo cool ice on kans yllättävän tehokasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 01:45

Hyvä tapa pitää jalat ja lihakset kunnossa on päivittäinen, monipuolinen hyötyliikunta. Lämpimällä säällä verisuonet laajenevat ja jalkoihin tulee neste- ja suolatasapainohäiriöitä. Muista siis juoda nestettä! Mentolia ja kamferia sisältävät jalkavoiteet viilentävät jalkoja ja poistavat jaloista väsymyksen tunnetta. Apteekista lman reseptiä saatavilla voidetta, joka hillitsee tulehdusta ja vähentää turvotusta. Jalkojen turvotukset on syytä selvittää aina lääkärillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 06:42

Siinäpä hyviä ohjeita sinulle. jos et halua tukisukkia niin kuin minä niin osta lentosukat. Käytän töissä, mutta en nyt ihan näin kesällä, kunhan syssymmällä viilenee niin sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 08:39

Hyötyliikunta on varmaan paras keino mutta sen lisäksi tukisukat.Olen ostanut tukisukat (sukkahousut) lähinnä lentomatkoja varten. Niitä on vähän erilaisia, käytän nykyään Amarin Elegance-merkkisiä, eivät ole mitenkään kiristävät. En ole ihan vcarma käytetäänkö niistä nimitystä tukisukat mutta ovat erilaiset kuin tavalliset sukkahousut.
Paksuja lentosukkia ei voi käyttää kesällä enkä ole koskaan "sietänyt" polvisukkia, ovat tosi rumat eikä niitä voi käyttää jos käyttää hametta.
Turvotuksen ja syy olisi lääkärin selvitettävä asia, riippuen turvotuksen asteesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 09:38

Homeopaattinen Apis D 30

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 10:01

Jalat koholle ja apteekista Hiruroid Fortea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 05:58

Jalkahoitajalta saatu vinkki, tuki ja lentosukat kaikkein paras vaihtoehto!