Mitä eroa on presidentillä ja kuninkaalla?

Lisätty: 09.06.2009 - 15:48

Jumppis ja Matilda, ei vielä se, mitä haen. Tai Matildalla polttaa, mutta haluaisin vielä vähän tarkennusta. Vihje ks.uusi avainsana

Lisätty: 09.06.2009 - 18:10

Vitsi, vitsi. Eikö kukaan ole kuullut?

Lisätty: 09.06.2009 - 21:56

Kerrotaan nyt sitten, jos kerta kukaan ei ole muka kuullut: Kuninkaan täytyy olla isänsä poika, mutta presidentin ei tarvitse. Haa haa?

Avainsanat: kuningas presidentti vitsi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 15:46

Presidentillä on vaikutusvaltaa, päätösvaltaa, eikä arvo periydy.
Kuniinkaalla ei suoranaista päätösvaltaa ja arvo periytyy.
Kai . . .

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 15:46

Kunikailla yleensä on komiampi linna ja suurempi hovi. Tarjaltakin saisvat ottaa kaikki vallan pois.

Lisätty: 09.06.2009 - 19:03

Meillä juodaan kulta katriinaa eikä mitään presidentin sekoitusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.06.2009 - 16:01

Kuningas on aina mies, presidentti voi olla kumpaa sukupuolta tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 16:02

Kuninkaalla on suurempi valta kuin Presidentillä. ja valta siirtyy omalle perilliselle kun kunigas kuolee. eli yleensä se on vanhin lapsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 16:04

Presidentti valitaan, tai ainakin pitäisi valita rehellisillä vaaleilla. Kuninkuus on perityvää. Joissakin maissa on tuo presidenttiyskin perityvää. Nykyisin ei kummallakaan ole rajatonta valtaa, niinkuin satujen kuninkaalla. Olisin mieluummin kuningas kuin presidentti, sillä kuninkailla on edustustehtäviä ja paljon rahaa, presidentillä vähän rahaa ja paljon ikäviä kokouksia, joissa en varmasti viihtyisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 16:28

Kuningas on aina mies, presidentti voi olla mitä sukupuolta tahansa ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.06.2009 - 16:42

kuningasta on pakko kestää, pressan voi laittaa vaihtoon muutaman vuoden välein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 17:04

Kuningas on tyhjäntoimittaja ja ikävä kyllä joskus pressakin,
mutta ei suinkaan aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 17:56

kuningas on hallitsija vain nimellisesti ja pressakin saa vähän sanoa mielipiteitään tai ainakin hitusen enenmän, mutta nythän nuokin sanomisest ja tekemiset koht pressalta poistetaan, joten en tiedä mitä sit enään silläkään vakanssilla tehtäis...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 18:31

no kunikaalla on enemmän valtaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.06.2009 - 21:00

Ainakin se että Tarja asuu Suomessa ja Kalle ruattinmaalla.
Ja oikeasti Tarja määrää kaapinpaikan, Kalle voi vain ehdottaa sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.06.2009 - 21:52

Presidentti valitaan, kuninkaalla periytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 09:05

Yleensä kuninkuus on periytyvä, presdidentti taas valitaan jonkinlaisilla vaaleilla. Vaaleja on taas enmmän tai vähemmän demokraattisia riippuen maasta.
Tarja henkilönä ei tarvitsisi minkäänlaista valtaa... syö vallan pois myös seuraajaltaan.