Onko kukaan Napsulaisista käynyt tähystyksessä ? Jos on niin kokemuksia.

Lisätty: 09.06.2009 - 15:49

Minulla letkun nielentä tänään klo 18.45 ja vähän jänskättää. Minulla on tuo kakomis
refleksi niin herkkä !!

Lisätty: 09.06.2009 - 16:49

KIITOS Papiti rohkaisun sanoista. Auttoi jo hieman jännitykseen =)
Eihän tähän mikään pakko olisi ollut suostua, mutta sen verran itserakas olen, että
haluan tietää missä vika ja onko mitä tehtävissä.

Alhaisen hemogloopin syystä tarkempiin tutkimuksiin. Muuten kaikki arvot ok, eikä oireita. Verenluovutuksessa olin kun siellä todettiin, että hb vai 102, eipä kelvannut veri silläkertaa. Nyt sit rampannu verikokeissa ja syönyt "rautaa".
Hb nyt 125, mutta tutkitaan mistä johtuu huononeminen. Yleensä minun hb on 124 - 136.

Avainsanat: oksettaa letku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 15:42

Kokemusta löytyy.
Vähän kauhistutti ajatus paksun putken nielemisestä, kun joskus yökään jo takahampaiden harjauksesta, mutta hyvin se luistaa, kun on kunnon aineet.
Nyt on tilauksessa toisesta suuntaa. =)

Lisätty: 09.06.2009 - 16:36

Hyvin se menee!
Minä jännitin samoin ihan sikana juuri samasta syystä. Paikat puudutetaan ja kakomista ei tule, vaikka en ollut itsekään sitä uskoa millään.
Kerro sitten illalla, olinko oikeassa? Ollaan hengessä mukana tuohon kellonaikaan.
Rennosti vain, ei ihan tosi ole mikään mahdoton operaatio. Se on tehty Suomessakin sadoille tuhansille ihmisille.

Lähteet:
kokemus

Kysyjän kommentti

Tää nyt vaan menee näin ! Pakko taas valita siut =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 15:29

kerran olin vähällä joutua, mutta onnekseni sekin voitiin kuvata, joten tähystykses en ole ollut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 15:33

Minä olen joutunut nielemään sen letkun ja otettiin koepala ja tähystettiin, ei se ole miellyttävä kokemus mutta kun kurkunpään ohi sen saa niin helpottaa, ja itse ei vaan saa repiä sitä pois, ja tyhjään vatsaan se tehdään niin tyhjää siinä vain yökkää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 15:44

En suunkautta, mutta pakoputki kolme kertaa. siinähän tuo meni 5. vuoden päästä kontrolli.Juoman sekaan voimakasta siemenetöntä mehua helpottaa tyhjennykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 15:50

Kyllä olen oksentanut fru doktorin päälle kun otti näytepalat keuhkoistani 20 v sitten. Nääs on sellainen kuin asbestosisbulmonum diagnoosi jos mitään sanoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.06.2009 - 15:53

En ole ollut, enkä mene. Vatsani oli ollut useita viikkoja kipeä, ja kun lääkäri alkoi puhumaan tähystyksestä, sanoin ei kiitos ja läksin pois. Sen jälkeen ei ole vatsaan koskenut. Taisi letkun nielemisen ajatuskin parantaa vatsani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 16:06

Minulle ei ole koskaan tehty maha tähystystä. Mutta voin kyllä kuvitella miltä se tuntuu. Mutta muita tähystyksiä on kyllä tehty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 16:12

Olen ollut vatsan tähystyksessä, onneksi ei löytynyt mitään vakavampaa. Nyt yritän hoitaa vatsaani niin, ettei enää tulisi mitään tarvetta mennä uudestaan. Oli se sen verran vaikea kokemus. Loppupuolella aloin ymmärtää sitä tekniikkaa paremmin, siinä täytyy ottaa nielemisrefleksi apuun, niin ei okseta niin paljoa, ja hengittää nenän kautta. Onnea vaan kokemukselle, toivottavasti kaikki menee hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 18:35

En ole ollut tähystyksessä,ja toivottavasti ei tarvi ikniä mennä. Mieheni on ollut useamman kerran,ja ei ole mikään mukava toimenpide,mitä on kertonnu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 21:56

letkua en ole niellyt, enkä tule nielemäänkään...ihan puistattaa ajatuskin..polveen tehtiin eka tähystys, mutta eipä se menny tähystyksellä ohi, vaan piti tehdä isompi avo leikkaus. onneks kaikki nyt paremmin kuin hyvin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2009 - 15:12

Olen ollut gastroskopiassa.Epämiellyttävä toimenpide,vaikkei kipeää teekkään.Keskity nielemiseen ja yritä ajatella samalla itsellesi mieluisia asoita.Mulla toimenpide kesti about 20min.Kannatti käydä,sillä löydettiin pohjukaissuolen haavaumia.Parani lääkekuurillaTsemppiä.