Missä voin netissä tehdä suoramarkkinointikiellon? Lähipäivinä liittymä- ja lehtimyyjät soitelleet tiuhaan.

Lisätty: 10.06.2009 - 20:21

Joku on joskus sanonut, että kiellon voi tehdä viestintäviraston sivuilla. En vaan löytänyt sieltä sellaista kohtaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 12:50

Puhelintarjonnan rajoituspalvelu
Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 €/min +pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite.

Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti.

Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta.

Kieltojen välittämiseen liittyvien järjestelyiden vuoksi kielto tulee voimaan n. 1-3 kuukauden kuluessa ilmoituksessa.

ASML:n jäsenyritykset (n.240 yritystä eri toimialoilta) ovat sitoutuneet käyttämään edellä mainitun palvelun rekisteriä toiminnassaan.

ASML:n jäsenyritykset, lista

www.ssml.fi/index.phtml?s=13

Tuollaisen löysin näin yhtäkkiä.
Tuosta "vanhasta asiakasrekisteristä" tuli mieleen eräs kauppias, joka soitteli sen perusteella ja kauppasi Tekniikan Maailmaa vanhalle tilaajalle ilmaiseksi. (Kun olet ensin tilannut vuodeksi, niin saat toisen ilmaiseksi, tai jotain sellaista)
Täytyi oikein kaivella muistia ja toden totta, olinhan minä joskus 70-luvun alussa ko. lehden tilannut hetkeksi aikaa.
Hyvin pitävät tallessa asiakaskortistot. =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 12:48

kuningaskuluttaja.yle.fi/node/976
Eiköhän se tuolla hoidu,tosin en muista enää missä itse tein,pitää muistaa uudistaa joka 2.tai 3.vuosi,mutta toiminut hyvin,eivät rassaa enää.

Lisätty: 09.06.2009 - 15:35

Tämmöttiinenkin,liitän sen vielä
www.kuluttajavirasto.fi/fi-F...kkinointi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:53

tyttäreni jo ihmetteli, kun känny soi ja ennen kuin sieltä päästä joku ehti mitään puhui, niin sanoin, et jos jotain myyt en osta ja laita kielto sinne , ettei enään soitella, nyt onkin ollut jo hiljaisempaa, mutta katsotaan nyt syksyllä jos taas soittelevat jok ikinen päivä..nuo soittajat tekevät työtään ymmärrän senkin, mutta ei voi muuta kuin saada pien raivarinpoikanen , kun soittelevat joka päiv'ä ja useasti, niin minun meni kyl hermonrippeetkin silloin... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 13:01

Kannattaa kuintekin muistaa, että vaikka minkälaisen kiellon laittaa voimaan, niin monilla lehtikustantajilla on omia, kenties vanhojakin tilaajarekistereitä joiden perusteella soittelevat kielloista huolimatta. Tosin kun sellaisiin puheluihin sanoo heti, että mulla on suoramyyntikielto, niin suurin osa puhelinmyyjistä lopettaa puhelun hyvin nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 13:11

Papiti on antanut sinulle puh numeron johon voit soittaa. Esto toimii hyvin.
Tein reilu vuosi sitten eston ja sen jälkeen ei ole puhelinmyyjistä ollut haittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 13:19

mulla on jossain se numero timppa anto mulle sen. mutta en nyt muista sitä. se on kerralla voimassa kuitenkin 3 vuotta. mutta ei astu heti voimaan. täytys laittaa sun sivulle jos löydän sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 13:32

Suoramarkkinointiesto. Postissa 2 lomaketta, Maistraatti, a-katsastus(ARK) ja oveen lappu ei ilmaisjakeluja tai mitä haluat estää. Eemeli onkin vähän vaikeampi.Netistä löytänet apua näillä hakusanoilla.