Miksi painat kaukosäätimen nappuloita lujempaa, kun patterit ovat melkein tyhjät?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 12:51

Kun se on niin kamalan raskas homma vaihtaa paristot. =)) Pakko painaa lujempaa, jos vielä tämän ehtoon sais niillä menee...

Kysyjän kommentti

Kyllä tuolla keinolla kun kaikkensa yrittää ja "hikoilee" niiden eteen niin varmaan työ tekijäänsä kiittää. Matildalta vielä vähän ravistusapua niin avotsiu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 12:34

Siksi koska kakessa voi olla myös kosketushäiriö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:37

Jos se sitten toimisi kun sitä painaa kovempaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:39

Jos ei suostu normaalisti toimimaan niin ei se ole voima- vaan järkilaji. Uudet paristot ja ainahan käytettyjen kunnon voi testata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:44

Tuo muuten pitää paikkansa, enpä ole ennen aatellutkaan. Heh heh.. jospa se sittenkin toimisi kun lujempaa painaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.06.2009 - 12:45

En paina lujempaa, mutta ei nuo järin usein tyhjenekään. Samat paristot olleet jo vuosia säätimissä ja aina vaan toimivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:47

pitää sitä koklaa uudelleen ja uudelleen, joskos eivät oiskaan tyhjät, mutta tyhjät paristot ovat tyhjät eikä sitten muu auta , kuin vaihto uusiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:55

En paina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 13:02

Kuvittelen varmaan, että eka painallus ei ollut tarpeeksi voimakas ja siten pitää painaa kovempaa...eikä auta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 13:03

Ikuisuuskysymyksiä, se on jännä tämä ihmismieli.
Enpä ole tässä muutamaan päivään painanut ollenkaan kaketsun nappuloita, kun telkkari sanoin "naps poks pam" tuossa pari päivää taraperin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.06.2009 - 13:08

Kerrankin voin blondina sanoa: en minä nyt ihan noin tyhmä ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 13:17

Lisäksi voi vielä vähän ravistaa, jos sitä virtaa vielä irtoaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.06.2009 - 13:22

Kokeilen toimiiko vai ei jos kovempaa painaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 13:27

Linkki Neverheadille:
www.kauppalehti.fi/5/i/talou...9/06/23011
En tunnusta painavani lujempaa.
Jos kake ei toimi, enkä jaksa kurottaa yleismittaria, niin otan patterit käteen ja pyörittelen niitä käsien välissä, että ne hieman lämpenevät, niin taas toimii tovin.
Viime aikoina on moni kaukosäädin tullut siihen ikään, että olen joutunut vaihtamaan pattereita.
Olen myös joutunut vaihtamaan niitä "uusiakin" pattereita, sillä en kaupassa huomannut, että olivat aika vanhaa varastoa ja päiväys on nyt jo mennyt.
Pattereiden laatukin on vähintäänkin vaihteleva, sillä joskus huomaan, että laitteessa on monta vuotta sitten vanhentunut patteri, jolla se on kuitenkin siihen asti pelannut.
Kerran sain erän Duracellejä, joissa päiväys ei ollut lähelläkään vanhaa, niin ihan käyttämättömässä yhdeksän voltin paristossa oli enää viisi volttia jäljellä, eli se oli totaalisen tyhjä jo uutena. Harmitti, kun olin ostanut ison pakkauksen kalliita paristoja palovaroittimiin ja ostopaikka oli aivan liian kaukana, että olisin viitsinyt palauttaa niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 13:28

Painellaan täälläkin varmaan viimosia kertoja,kun ei toimi voimallakaan eli tv+digidigiboksi vetelevät kimpassa viimeisiään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 13:29

Empäs paina otan paristojen suojan pois ja pyöräytän niitä. On tepsinyt jo 2 kk. Taikka latautuvat sillee, lämpö ainakin autaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 16:40

kait se on muisto edellisen laitesukupolven kontaktihäiriöistä, viimeisiään vetelevien paristojen kanssa auttaa myös se, että istuu jonkin aikaa sen kaukon päällä, siinä se lämpöhoito pelaa ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.06.2009 - 16:44

En ole koskaan tollaseen tilanteeseen joutunut, kun aina joku vaihtaa patterit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 17:07

En painele rystyset valkeina nappuloita, ravistelen muutaman kerran ja joskus saatan laittaa ne uudelleen värkkiin, jos ei auta vaihdan sovinnolla - halpoja ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 17:30

en paina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 05:44

Tyhmänä blondina, tietenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 13:53

Noi perinteiset IR-kapula on helppo testata esim puhelimen kameralla. Kamera päälle ja tähdätään kapulan edessä näkyvää lediä tai vastaava, ja aletaan painelee nappeja.