onkos napsulaisilla lipasta tai jotain muuta paikkaa mihin säästää..ekuja ja onkos jokin summa jonka laitat esim.viikottain..?

myöskin mihin käytät ne säästöt ja oletkos jo käyttänyt.. ?
itselläni on iso valkoinen possu jota ruokin aina , kun on kolikoita paljon lompsas , mutta en nyt ole vielä siitä mitään ostanut, enkä kylläkään tiedä miten pajon possuni on ekuja syönytkään...tämä possu on jo ollut minulla 3v ja on tosi iso joten paljon sen mahaan kyläkin mahtuukin ekuja...joten säästän vaan ja sitten ku tekee mieli jotain extraa niin katson sitten joskos sen raaskin tyhjentää...

Avainsanat: säästää säästölipas eurot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 17:02

Mulla on sellainen peltipurkki, jonka sisällä alunperin oli 1 L pullo Johny Walker Balck label, niinkuin purkin päällä vieläkin lukeen. Kun sain sen alkuperäisen sisällön tuhottua, aloin joka ilta tyhjentämään taskuni kolikoista purnukkaan (eka ajatus oli kerätä rahat seuraavaan samanlaiseen).

Viimeksi kun rasian tyhjensin, ostin itselleni uuden läppärin ja vein eukon viikonloppu-teatterimatkalle Tallinnaan.

Yllättävän paljon noista eurokolikoista kertyy ...

Kysyjän kommentti

loistavaa , tosi hienosti tehty, kun veit vaimosikin nauttimaan säästöistäsi... :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 12:24

Löytyyhän tuolta kirjahyllystä sellainen vihreä possu, jonne tulee aina sillointällöin laitettua euro tai pari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:27

Pojan kahteen Hippoon laitan aina lompakosta kakki 50 senttistä pienemmät kolikot ja joskus isompiakin. Pari kertaa vuodessa käydään tyhjennyttämässä Hipot pankissa ja rahat tietty pojan omalle tilille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:35

Minulla ei valitettavasti ole sellaista, mutta verottajallani on sellainen käytössään. Valitettavasti se vain tuntuu aina olevan tyhjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:36

Ei ole lipasta. Käteistä niin harvoin kukkarossa, Matti siellä enemmänkin asustelee kolikoitten paikalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:38

ei ole..rahapussissa kaikki mitä on ja oikeassa pankissa loput

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:39

Pistän kaikki kolikot(silmät kiinni) yhteen ruukkuun,josta aniharvoin "lainaan",kerran sain siitä yli 300€ kun vein pankiiin>lomatilille ja lomarahaksi.Syy miksi en pidä kolikoita juur koskaan mukana,ei silti en käteistäkään,maksan kortilla lähes kaiken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:40

Ei mulla kyllä sellaista ole. Olen kyllä miettinyt, että hankin sellaisen "Pahan päivän varalle" -purnukan, johon vois laittaa esim. 20, pari lootaa salmiakkia, mukavia mietelauseita yms. Ei ole se purnukka vielä kävellyt vastaan; sen pitää olla tietynlainen ja sen sitten tuunaan mieleisekseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:42

Itselläni ei ole säästöpossua tms, tytöillä on osuuspankin hipot kirjahyllyssä. Säästän pankkiin kuukausittain itselleni ja tytöille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.06.2009 - 12:43

On hieno neliskanttinen lasipurkki, jossa punainen silkkinauha kaulassa. Sinne laitan kolikot, kun rahapussi alkaa painamaan liikaa. Kun tulee aina nuo ostokset maksettua setelillä, niin kolkoita kertyy. Sitten kun purkki on täynnä, vien pankkiin ja rahat tilille, josta nostan ne taas käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:56

Kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.06.2009 - 13:06

Mitä tilistä jää menee jemmatilille, mitä kauppareissulta kolikoita jää ne menee kalapankkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 13:22

Kolikkokippona toimii arbian voipytty.
Suunniteltu on miehen kanssa jos viikottain kumpikin laittaisi pyttyyn 15 euroa, niin
siitä kertyisi vuoden aikana mukava "ylimääräinen" raha käytettäväksi.
Tällainen oma virkistysrahasto.
Se on vielä tekemättä :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.06.2009 - 13:24

Minulla iso laatikontapainen johon laitan aina kaikki pikkuhilut kun kertyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 17:09

Ei enää kun on oikeastaan kolme paikkaa jossa asun.
Aikoinaan oli yksi asunto ja siellä oli säästölipas jonka tyhjensin kerran vuodessa, yleensä ennen joulua. Sisällä oli aina noin 150-200 euroa joka oli "iloinen jouluyllätys".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 17:31

mulla on sellanen muumipurkki, johon sillon tällön laitan pikku kolikoita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 22:29

10 viikossa sivuun

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 05:30

Ei varsinaista säästöpossua, ylimääräiset neidin possuun, ja loput matkatilille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2013 - 16:00

Tää on vanha ketju jo, joten herätellään tätäkin.

Mulla on 4 lipasta, joista kaksi on tällä hetkellä käytössä. Toisen hippo-lippaan tyhjensin vasta joku aika sitten ja siinä oli reilu 100€ :) Tapana on laittaa kaikki 5-50senttiset säästöön ja silloin tällöin 1- ja 2€ kolikoita säästöön.

Yllättävän äkkiä kolikoista tulee iso summa vuoden aikana. Kesällä tyhjensin hippo-lippaan jossa oli 1- ja 2€ kolikoita 360€ edestä. Ostin sitten uuden läppärin itselle näillä rahoilla.