Hyväksytkö kuolemanrangaistuksen ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 11:21

Kyllä, isosta rikoksesta; murha, raiskaus, olletikin lapseen kohdistuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 11:19

En hyväksy periaatteessa minkään elävän tappamista. Kuolemanrangaistusta en missään nimessä hyväksy. Minusta on vaikeaa "tappaa" puu pihaltamme, kun se olisi muuten niin kaunis. Kaikki elämä on arvokasta. Ihmettelenkin, miten pystyn syömään lihaa. Jos minun olisi tapettava itse sika tai lehmä, niin varmasti alkaisin kasvissyöjäksi. Tiedän, että selviäisin ihan hyvin kasvisravinnollakin. Laiskuus se vaan teettää taas tepposiaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:19

Silmä silmästä ja hammas hampaasta.
Jos toiselta riistää hengen, henki pois myös riistäjältä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:24

Paha,paha kysymys;kaikesta mikä heikoimpaan osapuoleen kohdistuu so.lapseen olen taipuvainen hyväksymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:25

kuolema on liian helppo rangaistus. "kerran kirpaisee.. jne.." mieluummin saavat kitua jossain vankilaloukossa pitkään ja hartaasti kaikki raiskaajat:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:31

En.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:43

Kyllä. Toistuvasti tehdyistä rikoksista kanssaihmisiä kohtaan tulisi rikkaruoho nyppäistä pois. Esim. 2 tappoa ennestään tehnyt ihminen tulisi teloittaa, jos kolmannen tapon menee tekemään. Turha semmoista tyyppiä on hyysätä ja poskelle paijailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:50

Tässä tapauksessa, muissa tapauksissa pääsee liian helpolla.
katso linkki:
www.pajarinhovi.fi/historia.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:55

En hyväksy. Mielestäni kovia rikoksia tehneiden pitäisi viettää lopunelämänsä vankilassa saamassa intensiivistä terapiaa, vaikka 8 tuntia joka päivä, joltakin todella puisevalta tyypiltä. Siinä olisi hyvä rangaistus. Jos moisesta menisi polla pipiksi, laitettaisiin "yksi lensi yli käenpesän" -tyyliseen vankimielisairaalaan, jossa terapiaa jatkettaisiin, tottakai.

Raiskauksista, vaikka ensimmäisestä, vehkeet valtiolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:57

en periaattessa hyväksy tappamista , mutta jos rattijuoppo ajaa läheisteni yli ja he kuolevat olen kylläkin sitä mieltä, että itse jopa sen sian voisin tappaa, joten kinkkinen kyssäri taas sinulta, pistät oikein pohtimaan näitä asioita , ja hyvä niin.. tai en tiedä tappaisinkos, vois olla et tuottaisin sellaisen tuskallisen idvalisoivankiputilan, jotta muistais seuraavan ja seuraavankin kerran kenet tapoi....mutta niin kipeä hän sais olla, etei pysty ainakaan ketään rattijuoppoudellaan tappamaan eikä auton rattiinkaan pääsis..voi että vihaan rattijuoppoja..lapsiin kohdistuvaa väkivältää, raiskaajia, pedofiilei, ym jotka tekevät pahaa joillekkin eläville olennoille , joten kyllä hyväksyn sen , että kärsimään ja oikein kunnolla tuollaiset tyypit joutavat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:59

jos on tappanut 2-4 ihmistä niin sitten. mutta muuten yhden ihmisen tapposta ei kuoleman rangaistusta ja ei toisestakan välttämättä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:03

en hyväksy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.06.2009 - 12:06

Hyväksyn kuolemanrangaistuksen. Jos on jonkun tappanut, kuolkoon itse tappajakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:31

Tuli mieleen romanialaisen mummon haastattelu, jossa hän kertoi kuultuaan, että Ceausescut on teloitettu, että pääsivät liian helpolla, olisi pitänyt kiduttaa.

Lisätty: 09.06.2009 - 15:32

En koskaan unohda sen mummon ilmettä, kun hän kymmenien vuosien kärsimysten päättymisen jälkeen ihmetteli, että voiko tämä tosiaan olla totta ja kun hän ilmeisesti näki kuvat, niin ääni ja alaleuka väristen toi julki tuon mielipiteensä. Hänestä kidutus olisi ollut todella paikallaan, eikä olisi saanut missään nimessä päästää noin helpolla, kuin vain ampumalla. Tuota haastattelua ei voi sanoin kuvailla, se on täytynyt itse nähdä, että sen todella sisäistäisi.
Ceaucescut ovat sentään aiheuttaneet ties kuinka valtavan ihmisjoukon kuoleman ja miljoonien kärsimyksen, että täältä on turha mennä sanomaan, että "Olettepa te julmia, kun ammuitte heidät".

Lähteet:
Ceaucescu, julmuus, kidutus, kurjistaminen

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.06.2009 - 12:56

En hyväsky. Rangaistus pitää olla sellainen että paatuneinkin tuntee sen muulla tavalla nahoissaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 13:00

En.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.06.2009 - 13:28

En tosiaankaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 14:34

Kyllä jos on kyse raskaasta rikoksesta.
Eikä tarvitse olla edes sukulainen... sama laki ja samat rangaistukset kaikille samanlaisesta rikkeestä. En ole nepotismiin taipuvainen eli sukulaisten suosimiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 17:35

joo, jos joku on oikeesti tehnyt jotain todella pahaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 19:00

taidan hyväksyä vaikka en itse sitä pystyisikään kenellekkään langettamaan ...