Heräätkö helposti herätyskellon soittoon?

Minulla itselläni on yleensä vähän ongelmia sen asian kanssa. Olen huomannut, että mitä pitempään valvon, sitä pitempään nukun siihen paljoa herätyskellot auta. Joskus se saattaa päristä siinä vieressä jopa 40min ennenkuin herään siihen.

Avainsanat: herätyskello

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 11:00

Kyllä ja yleensä herään jo 5min ennen kellon soimista. Sisäinen kello herättää.
Nyt lomalla ei kellot pärise, herään kun siltä tuntuu. Ei yleensä mene "pitkäksi", vaikka
saisi nukkuakin pitempään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 10:55

Kyllä.
En tosin käytä sitä kuin poikkeustapauksissa, joita kyllä kertyy valitettavan usein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:01

jos olen lähdössä jonnekin niin herään jo enenkuin se soi, en voi sietää myöhästelyä, en itseltäni ,enkä muiltakaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:01

käytän aniharvoin, silloin kännykän herättäjää, toimii (herään) aina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:02

Onneksi lomalla ei tarvitse herätyskelloa niin usein, mutta silloin kun käytän, niin kyllä siihen herään todella nopeasti, koska siinä on niin kamala ääni, että haluan sammuttaa sen niin nopeasti kuin mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:03

Herään ennen kuin kello soi, herätyskello on vain varotoimenpide.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:06

Kännykän herätysääni on hyvin hiljainen vaan kyllä siihen herään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:15

Koirani Fiina on herätyskelloni. En omista herätyskelloa, kännykkä herättää ellei koira.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:15

Kännykkäni herättää tarpeen vaatiessa minut kauniilla surumielisellä musiikilla. Herään kyllä yleensä ennen sen soittoa. Pyrin jättämään aamut vapaiksi, mutta joskus on varattava vaikka kampaaja (=hiustenleikkuu) aamukisi, kun muu aika ei ole hänelle sopinut. Airbalticin lennot Riikan kautta Hurghadaan lähtevät Helsingistä viiden-kuuden välillä, joten silloin on herättävä tosi aikaisin. Mutta koneessa ja perillä saa sitten nukkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:21

Työaikana on pakko pitää perinteistä kelloa ja kännyä,sen äänessä laulavat linnut eli liian hyvää herättäväksi.Minul on kans taipumus siirtää kaikki menot puoleenpäivään ja sen jälkeen,jos mahdollista,sillä ne vapaat aamut on armaita.Matkalle lähtiessä en yleensä osaa nukkua lainkaan eli silmät ristissä reissuun,jos aamulähtö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:26

kyllä.. usein jo odotan, että jokohan se kohta soi:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.06.2009 - 12:00

Herään välittömästi kun alkaa soimaan. On niin kamala ääni, ettei sitä viitsi kuunnella turhan kauaa. Äkkiä kello kiinni ja jalkeille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:03

olen hyvä uninen vaikka joku pälpättäisi vieressä niin en herää ja ukkesellakaan en ole heräillyt ikinä

en tiedä heräänkö jos lyö pesis mailalla munille :D en varmaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:05

en tiedä kun ei ole herätyskelloa

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.06.2009 - 12:55

Aina ole herännyt ja toivottavasti jatkossakin. En tosin tarvitse kuin varmistukseen jos olen johonkin lähdössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 13:00

Minuutin ennen kelloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.06.2009 - 13:28

Kyllä siinä taitaa ihan hetkonen mennä ennen kuin herään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 17:36

kyllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 12:31

Kyllä herään ja säännönmukaisesti hieman ennen kun herätyskello soi eli noin 5 min. ennen.
Sisäinen kelloni toimii hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 22:01

yleensä herään aina jo ennen kuin kello herättää, mutta makoilen, silmät kiinni siihen asti sängyssä, kun pärinä alkaa...kissat tosin vaistoaa, että "mami" on jo hereillä ja alkaavat tulla hyppii päälle ja kisaamaan keskenään siihen kainaloon, niin ettei varmasti enää voi nukkua yhtään ylimääräistä minuuttia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2009 - 04:04

En herää.