Jos löytäisimme elämää muualta aurinkokunnasta, esim Jupiterin Europa-kuusta, muuttaisiko se käsitystäsi ihmisen menneisyydestä ?

Avainsanat: aurinkokunta kuu ihminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.06.2009 - 10:35

Ei muuttaisi.
Olisi aika outoa, että missään muualla ei olisi vastaavia olosuhteita, joissa voisi syntyä elämää.
Aikaa ja tilaa on meidän mittayksiköillämme miljardi kertaa miljardi, eikä niillä pääse kuin alkuun.
Täällä olisi muutamia kuvia, mitä tuolla avaruudessa oikein on.

heritage.stsci.edu/gallery/g...index.html

Kysyjän kommentti

sie vaan oot niin hyvä =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 09.06.2009 - 09:45

Riippuisi vähän siitä minkälaista elämää. En usko että se minun käsitykseeni ihmisen menneisyydestä mitenkään vaikuttaisi. Juu, ei vaikuttaisi, vaikka siellä eläisi samanlaisia ihmisiä kuin mekin olemme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 09:52

Ensinnäkään en usko, että Jupiterin kuussa asuisi "meidän kaltaisia ihmisiä". Kyllä ne olisi jo löydetty. Saattaahan siellä olla bakteereja yms. elämää. Niistä bakteereistahan meidänkin elämä alkoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 09:53

no ei välttämättä mun käsitystä,... mut saattaisi se muuttaa käsitystä yleisesti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 09:59

Ei muuta ja ei löydy kuista elämää.
Elämä maapallollakin alkoi sattuman oikusta merissä sopivissa olosuhteissa. (Latojan huomautus)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.06.2009 - 10:00

Jos löytyisi, mielestäni se silloin olisi tulevaisuutta ja tulevaisuuden ihmisistäkin olisi kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 10:04

no vaikea kyssäri, olen kyllä tuota elämän löytymistä innolla seurannut ja uskon , et sitä siellä kyllä on, siis avaruudes, mutta eipä kai se kuitenkaan muutais , tai en tiedä, jos jätän auki tämän osion ja vastaan uudelleen n. 20 v kuluttua, sopiikos.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 10:09

En usko, että muuttaisi ainakaan minun käsitystäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 10:34

ei muuta minun käsitystäni.. enkä usko että elämää löytyy mistään:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:09

Ei muuttaisi. Siellä olisi varmasti ihan omanllaisensa "ihmiskunta".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:17

Eipä noilla "käsityksillä" ole ylejään tapana muuttua, ei uskonnollisilla, poliittisilla tai muilla mielipuoleen iskostetuilla "totuuksilla". Ei, vaikka toisin todistetaan. Inehmo on taipuvainen olemaan kaikkitietävä jääräpää - yksinoikeudella ainoaan oikeaan totuuteen. Periaate on usein: -Se on niin, koska MINÄ USKON niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 11:35

Olisihan se aivan outoa, jos maailmankaikkeudessa ainoastaan maassa olisi elämää. Voi olla, että olemme niin alhaisella kehitystasolla, että vie vielä pitkiä aikoja, ennenkuin saamme selville, missä sitä on. Minun käsitystäni se ei tulisi muuttamaan, sillä olen vähän 'huuhaa' näissä asioissa. Eric von Däniken on kirjoittanut kirjoja käsityksestään elämästä muualla kuin maassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:00

Ei muuttaisi. Sama alkupaukaus ja evoluutio senkin elämän olisi aikaan saanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 12:08

ei muuta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 13:03

Sieltä ei löydy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.06.2009 - 13:29

riippuu täysin minkälaista elämää löytyisi.
Tuskinpa se muuttaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 18:35

Uskon,että on ehkä vain ajan kysymys,että löytyy(me löydämme!) samankaltaisia tai paljon kehittyneempiä ja korkeampia kulttuureja maailmankaikkeudesta kuin meidän maapallomme.Sieltä ne kurkkii ja seuraa meidän taaperrusta,ehkä piipahtavat joskus naureskelemaan maan meininkiä ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 19:05

en ihan herkästi rupea uskomaan että olisimme kotoisin 'jostain muualta' ...