oletteks te jo syöneet tänä vuon Krominakei ja muusatui perunoi...

jos määki sit kysele , ku kaik muukki kyselevä näist sapuskoist..ja ite olen kans jo syön tänä vuon moist herkkut...

Avainsanat: krominakei muusatui potui syör

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 08.06.2009 - 18:12

Eikun pidot paranee! Muusatui perunoi oli vasta pyhänä meidänkin pöydässä mutta krominakei? Makkaraanhan tuo liittyy. Paistettuja tai foliossa kuumennetuja kenties. Jään odottamaan ...

Lisätty: 08.06.2009 - 18:14

Heheh! Johan pomppas arvauskeni. Kävin lunttaamassa. Hyvin looginen kun ajattelee: kromipintainen, harmaankiiltävä, joo - o! Paistettuja silakoita ei ole ollut aikoihin. Viimesyksynä viimeksi paistettuja muikkuja, olisikohan ne sitte kromimakkaroi?

Kysyjän kommentti

no niin ja eikun napsun keittokirjaa suunnitteleen.... :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.06.2009 - 18:25

Muusatut perunat ei oikein ole mitään lempi herkkujani, mutta on tullut syötyä tässämuutama viikko sitten. Silokoita söin viimeksi viime kesänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.06.2009 - 18:30

Voi hyvät napsulaiset, älkää rääkätkö silakoita rakastavaa. Niitä kun ei täällä rajan pinnassa saa kun harvoin. Meinaan siis tuoreita. Eikä sitä muussiakaan ole tullut tehtyä aikoihin. Tarttee vaan kuolata täällä, kun puhutte aiheesta. Nam, tuore silakka, ei nam pakastesilakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 18:42

En ole, ekä syä.
tay.fi/~harri.vainionpaa/turku-sk.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 18:47

noin suunilleen kerta kuussa kun sopivaan paikkaan eksyy ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 18:51

Silakoit en oo aikoihin tehnynnä, mut muussii kannattaa tehä nyt, kun viel vanhaa perunaa on saatavil, kun uusist perunoist ei voi tehä muussii ja sitten vasta voip tehä taas syssyl:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 19:04

Itse tehty muussi on hyvää, en ole tehnyt pitkään aikaan.
Silakoita en syö !! Muussia ja voissa paistettuja muikkuja, kiitos NAM :)
Täytyykin ottaa ohjelmaan tässä joku päivä, kunhan olis keliä paistaa muikut ulkona muurikalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 19:05

Jo toki on tullut syötyä. Mikäli matka suuntautuu Aurajoen rantamille Turkuun, voi kyseisiä tuotteita mennä myös syömään paikallisiin paikkoihin. Parhaita silakka-annoksia Turussa saa Kaskenahde -ravintolasta sekä laivaravintola Svarte Rudolfista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 19:25

Oun noeta pottuja syönnä mutta en tykkee silakoesta ennee eläkä kysy minkä tähen...ku en itekkää tiijjä. Tulj´vuan kiintiö täöteen noehen romikalloin kansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 20:55

Ahaa ,oisin veikannut jotain makkaraa...mutta silakoitahan söin vähän aikaa sitten ja kyselin napsuiltakin,muussatui potui en ruukkaa laittaa,eli niit en o aikohi syänny,sopisiva kyl silakoi kans.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 08.06.2009 - 23:48

Enpä ole syönyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 00:21

Muussia tietenkin olen syönyt, mutta silakoita ei maalta saa tuoreena, joten on odotettava kaupunkireissua. Sitten voisin tehdä tuotakin herkkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 01:15

EMME:

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 09:18

Peruna muussia välttelen mahdollisimman paljon,silakoita syön silloin tällöin,Mussia en ikinä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 10:51

Kromi ei ole terveellistä syödä eli en ole edes kuullut, saati sitten syönyt. Perunasosetta en ole tehnyt muutamaan viikkoon, vähälle on jäänyt ruoanlaitto kotona viime aikoina.