Onko sinulla kotonasi keinutuoli ? Mikä onkaan sen historia ja kuinka vanha se on ?

Minulla on isäni 50-vuotislahjaksi saama nakkilalainen vanhan mallin mukainen teetetty keinutuoli. Isällä oli tapana istua siinä usein. Hänen kätensä ja kotitohvelinsa ovat kuluttaneet tuolin vaaleaksi. Nyt se jo vähän natisee, mutta muuten se on oikein hyvä istua. Tuoli on suunnilleen 50 v. vanha

Avainsanat: keinutuoli nakkilalainen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.06.2009 - 17:37

mieheni tekemä ja taitaa olla malliltaan aika yleinen jonkin kuvan mukaan sitä oli sorvannut , ikää on 40v ja nykyisin hän ei siinä saa istua , sen kun on otto itselleen ominut, jos mieheni siinä istuu tulee otto ja tuijottaa ihan suoraan silmiin niin kauan , kuin takapuoli on nousut ja valtaa kiikun, mutta hyvä siinä on kiikustella , eikä natise, hieman on kulunut maalipinta, mutta kuuluu minusta näkyäkkin tuo ihana kuluma tuon ikäiseen kiikkuun, musta on väriltään ja jo saanut kylläkin parit kerrokset väriä , mutta hieno on...meilä on istuin osassa siinä lampaantaljaa, jotta on ottopojan hyvä uneksia siinä ja lämmin isännän istuskella ...onkin keinu keskeisellä paikalla olkarissa ja siitä on hyvät näkymät joka suuntaan...

Kysyjän kommentti

Keinutuolissa on levottomat jalat...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.06.2009 - 16:07

Ei ole keinutuolia, vaikka sellainen olisikin aika kiva kapistus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 16:09

On punainen ja on kaverin mummolta tullut,
valitettavasti on muuton johdosta lainassa mut miuha se o!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.06.2009 - 16:18

Äidilläni oli, mutta en tiedä mihin se on joutunut. Oliskos perintöjä jaettaessa jäänyt veljelleni. Se olisi nyt 36 vuotta vanha keinutuoli, kun äitini sai sen 50-vuotislahjaksi. Pitää ihan kysäistä veljeltä onko se hänellä. Ettei vaan olisi hävinnyt koko kiikkustuoli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 16:21

Isoisäni tekemä (oli huonekalupuuseppä) , ikää taitaa olla reilut 80-vuotta (keinutuolilla nimittäin), ei narise vieläkään ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 16:43

Ei ole keinutuolia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.06.2009 - 16:50

On, mutta laitettiin yläkertaan kun pikkusisko konttimisiässään oli tunkemassa aina sormia sinne alle. Oisko jostai normi huonekaluliikkeestä joskus hommattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 17:29

Minä tein itse keinutuolin 1957 Mikkelinläänin III kiertävän mieskotiteollisuuskoulun oppilaana ollessani. Ei nitise eikä natise, jäi yli 11 v sitten isäni peruina.

Lisätty: 08.06.2009 - 21:10

Isä viimeaikoinaan sanoi että oli se hyvä ettei sinusta tullut puuseppää. Miten niin? "Et olisi elänyt kun nämä tekemäsi kalut ei mene rikki millään".

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.06.2009 - 17:32

Talon isännällä on äitinsä jäämistöstä oleva keinutuoli. Vuosimallia jotakin 2000.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 19:13

Kotipaikallani on keinutuoli jolla ikää 38v, ehkä sen sieltä joskus raahaan omaankotiin.
Isäni tykkäsi keinua ja siinä lapsenlastaan uneen tuuditteli hellästi.
Papan syliin oli rauhaisaa uinahtaa =)

Lisätty: 08.06.2009 - 19:16

Niin, isäni sai sen lahjaksi kun täytti 50v.
Taisi olla tapana ostaa viiskymppiselle kiikkutuoli. Tänä päivänä taitaa harvempi 50v saada lahjaksi tätä ihanaa kapistusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 19:35

Mökillä on. Edesmennyt isäni sai sen aikanaan synttärilahjaksi ja kiikutti sen mökillemme, koska vei niin paljon tilaa heidän omassa olohuoneessaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 19:51

Jep. On jämäkkä malli eikä kaadu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 22:08

on sellanen vähän erilainen ku se, jota varmaan tarkoitat.. isäpuolen äidiltä saatu joku 6v sitten varmaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 23:43

Mulla on kanssa isäni peruja,tummanruskea,matala,pieni,siro ja pidän sitä tietsikatuolina,lyhyillä jalkasilla eli ei keinu paljoa.Siinä on kulunut nahkaistuin,näyttäis olevan jotenkin 30-lukulainen,pitäis ottaa kuva ja näyttää asiantuntijalle,se on nimittäin nätti,eikä narise.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 08.06.2009 - 23:49

Ei ole, harmi kyllä.
Mummolassa oli aina ja kyllä tykkäsin siinä istuskella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 01:17

Ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 09:54

on.. tosi vanha, jonkun Viohtorin itse tekemä, saatiin iäkkäältä sukulaiselta