oletteko jo uineet järvessä? uinka lämpöistä on uimavesi nyt järvissä? itse en ole vielä uinut.

Avainsanat: kuinka lämpöiset ovat järvi vedet nyt

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 08.06.2009 - 17:22

Vesi kuin vesi, kunhan ovat tarpeeksi lämpimiä. Järvessä ei ole tullut vielä uitua.

Kysyjän kommentti

KIITOS SINULLE IDA TÄSTÄ HYVÄSTÄ V ASTAUKSESTA. samaa mieltä olen sun kanssasi että en men uimaan ennen kun vedet ovat tarpeeksi lämpöiset.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Eme
Vastattu: 08.06.2009 - 14:28

En uinut kahlaillut vain. Silloin oli vesi 21 asteista.
Ihan lämmin kun vähän jalat tottuivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 14:29

nyt en ole vielä uinut edes tuos lammes, kun on niin siitepölys et pitäis kait jollain konstiin saada ne putsattua rannalle, mutta uimatikkaat jo asennettiin joten joskos uskaltautis sit jossain vaihees, harmi myöskin et vesimittarikin rikkoontui, joten en nyt tiedä minkä asteista on tuo vesi, mutta veikkaan et aikas kylmää, kun ilmatkin ovat oleet niin viileet, et ei vedetkään ole lämmenneet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 14:30

no en todellakaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 14:47

Kävin tossa toukokuun viimenen päivä uimassa ja vesi oli tosi lämmintä. Tosin nyt kun on ollut kylmää tässä viime päivinä niin en taida käydä enää ennen kuin olen varma, että on taas lämpimät vedet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 14:49

tosi lämmintä vesi on nyt ja oli se tammikuussakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 14:57

En ole koska järveä ei ihan lähellä ole. Meri on lähellä mutta vesi takuulla kylmää. En ole avantouimari, uin mieluiten Välimeressä tai Atlantissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 15:10

en järvessä enkä meressä, mutta joessa kippasin kanootilla puoli-eskimoa, jos sitä nyt sitten uimiseksi voi sanoa, ei ollut kylmää, mutta pisti kiroilemaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.06.2009 - 15:24

Ranta kilsan päässä, mutta ei ole vielä tullut kokeiltua uimista tänä kesänä. Taitaa olla liian kylmää, ja sitten kun on lämmintä, niin tulee uimakielto sinilevän takia. Näin joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 15:29

Jalkoja laiturilta runsas viikko sitten helteiden aikaan liottelin. Uimaankin olisi tehnyt tuolloin mieli, vaan kun ei ollut uikkaria matkassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 15:50

Mielestäni tuo meri on kaloja varten, uikoon ne kun niillä on siihen luotaiset taipumukset!
Vanhoissa merimiehissäkin oli paljon uimataidottomia, vaikka ikänsä olivat meriä kyntäneet.
Jos laiva haaksirikkoutui se uimataito lisäsi vain kitumisaikaa, muka?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 16:31

Vuoden ensimmäinen uinti (avovesissä) oli reilu viikko sitten täällä Ålandissa.
Mittasin itse veden lämmön ja merivedessä kun ollaan niin asteet oli 11, reilu 5km maarianhaminasta.
Tosin se oli mitattu vain noin 50cm syvästä kohdasta joten uimasyvyydessä oli varmaan pari astetta kylmempää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 16:47

En ui koskaan järvessä,olen meri-ihminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.06.2009 - 16:51

En ole uskaltanut, sitä paitsi tältä alueelta löytyy paremminkin lampia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 17:07

Huiiii, järvivesi on niin kylmää, että enpä tiedä uinko ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 19:24

Järvivesi oli jo yhdeksänasteista, kun pääsin avaamaan uimakauden.
Viimeksi kun ehdin käymään, vesi oli kolmetoista-asteista. Siitä on jo pari viikkoa. Tämän päivän lämpötilaa en tiedä.
Yleensä pyrin avaan uimakauden viimeistään silloin, kun ranta on sula.
Avanto se olisi poikaa, mutta harvoin tulee lähdettyä sahaamaan sellaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 20:29

Lapissa voisin uida järvissä missä kirkkaat vedet, mutta mutaisissa lammikoissa mitä näillä seuduilla kutsutaan järviksi, kiitos ei.