Onko halla tehnyt vahinkoa viljelyksillenne ? Omenapuille, marjapensaille ym. Entä metsäkasvit, mustikat ja puolukat ? Ja missä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.06.2009 - 13:13

Pohjois-Savossa kukkia peitelty ahkerasti...näyttäisi silti omassa pihassa yksi särkynyt sydän kärsineen kylmää ja kumma kyllä villiviini talon seinustalla. Marjapensaiden ja metsämarjojen kukista ei vielä saa selvää onko paleltuneet vai ei.

Kysyjän kommentti

Hyvä, että ehdit peitellä ennen hallaa. Olisi varmaan harmittanut muuten jälkeenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 08.06.2009 - 10:11

En ole vielä huomannut vahinkoja kotonamme, eikä mökillä ole tullut käytyä että olisi siellä voinut tehdä havaintoja. Kyllä niin kylmää on ollut, että ihme on jos ei missään näkyisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 10:14

En kyllä ole minäkään vielä nähnyt että olis vahinkoja tehnyt. mutta kyllä kylmää on ollut. enkä ole suuremmin kyllä tutkinutkaan. en ollut vielä kesä kukkia edes laittanut ulos. että ei suuremmin haittaa. kun en ole löytänyt vielä sopivia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 10:27

Ei ole päässyt tekemään kun isänmaa kulkee kysien alla.
Syntymä pitäjässäni hyvät papin nimet, kirkkoherra Lauri Halla ja kappalainen Atte Pakkanen. Ukot kehu että niillä oli tuönjako halla pani ja pakkanen siunas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 10:36

eipä ole etelärannalla vieraillut halla eikä vahinkoja tullut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 10:39

Ei ole Suomenlahden rannalla hallaa ollut onneksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 11:06

Viime yöksi piti laittaa peitettä päälle niin kesäkukille kuin mansikkamaallekin. Nollan tietämille lämpötila laski täällä keskisessä Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 08.06.2009 - 13:15

No en ole ainakaan huomannut moista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 14:38

Ei ole meillä tehnyt,tiedän kyllä ,että aika läheltä muutan kymmenen kilometrin päästä on vienyt mustikan kukkia ,kuulemma reilustikin.(Isojoki,Kristiinankaupungin puoleinen osa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 14:53

meillä ei pihassa ole kärsineet mitkään rentukat, mutta tuolla mäen alla sanoi naapuri, että hänen meni kurpitsan taimet, jotta alavilla mailla se pakkasherra on nyt sit liikkunut ja jättänyt tämän mäen näköjään pakastamati....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.06.2009 - 15:10

Kävelin äsken metsätietä ja johonkin on mustikan kukat kadonneet, vai joko ovat kukinnan lopettaneet. Puolukka ja mansikka kukki täydellä terällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 16:56

Ei onneksi ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 18:02

En tiiä onko halla vaiko mikä mut ainokaises luumupuus ei ollunna jokin aikaa sitten kuin muutama kukka, joten luumusatoo sit ootellaan ehkä ens vuonna, saas nähä, vai oliko puu sitten vuorotteluvapaalla:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 01:23

Ei ole.