Miten koiralle saa helpoiten tehtyä sellaisen kaulurin, ettei se pääse nuolemaan haavaa ?

Lisätty: 07.06.2009 - 17:56

siis miten sen voi tehdä...tarvittaisiin heti

Lisätty: 07.06.2009 - 18:06

sidottu on mutta se kauluri ...:)

Lisätty: 08.06.2009 - 18:41

Kiitos kaikille vastauksista ja neuvoista. Asia on tullut kuntoon.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.06.2009 - 18:27

Niitä "lampunvarjostimia" on kyllä eläinlääkäreillä,mutta nyt heti!Olisko sulla kovahkoa,tukevaa muovia tms.matskua oleva levy,riippuen koiran koosta,tee siitä truutta,sen pyörität koiran kaulan ympärille,maalarin-tai ilmastointiteipillä kiinni ja se on siinä,koirulin on päästävä juomaan,syömäänkin kunhan ei pääse järsimään sidosta.

Lisätty: 07.06.2009 - 18:34

images.google.fi/images?hl=f...amp;tab=wi

kuvistahan se "truutta" selviää,mikä se on suomeksi,muuten?Siina samassa keksin sen
ja ihan ITSE:tötterö!?

Lisätty: 07.06.2009 - 19:21

Hyvä lisäys hurjatta,tosiaan koiralle ei saa missään nimessä naureskella(vaikka se on aika surkuhupaisaa törmäilyä sanko tai lampunvarjostin päässä),sillä se on alentavaa,vaan iloisella äänellä jutustelua,ne ymmärtää nimittäin kaiken.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 07.06.2009 - 17:44

Niitä saa eläinlääkäreiltä lainaksi tietääkseni. Tai olisikohan niitä sitten myynnissä jossain eläintarvikekaupoissa.
Vai olisiko parempi suojata se haava jollain sidoksella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 18:57

Hätätapauksessa voisit rikkoa muovisen pesuvadin siihen tarkoitukseen. Pääasia on, ettei koiran suu ylety nuolemaan haavaa. Tee pesuvadin keskelle koiran pään kokoinen reikä, siihen pienempiä reikiä, joihin pujotat lenkit. Näihin lenkkeihin pujotat kaulapannan. Kehu koiraasi, kuinka hieno hän on. Näin sitä ei hävetä niin kauheasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 19:19

Eläinlääkäreiltä/asemilta ja joistain apteekeistakin saa kaulureita. Sellaisen väliaikaisen tötterön voi tehdä esim. jäykästä pahvista, jonka kiinnität pantaan. Kehua pitää ja nauraa ei saa sitten missään nimessä. Ne ottavat asiat niin vakavasti tuollaisissa asioissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.06.2009 - 19:42

Meidän koiralla justiin nyt sellaanen, eläinlääkäriltä saatu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 20:38

Saisikohan ihan eläinkaupoista sellaisia? Paksusta muovista voisi yrittää sellaista väsätä. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 00:26

Se kauluri on aika hankala. Meillä teki topin,kun laitettin kauluri. Ei suosttunnu kävelemään.
Oli kun raivo hullu,pyöritti päätään,että kauluri läksi pois..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 09:29

Niinkuin yllä on kerrottu, niin eläinlääkäreiltä noita kaulureita ainakin saa ostaa tai lainata.

Siinä on se etu, että (kun on koira mukana) saa juuri oikean kokoisen, joka sopii kaikilta mitoiltaan ja kiinnityskin on luotettava. Ei ole muistaakseni hirveän kallis kapine, vaikka joutuisi ostamaankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2009 - 23:54

Eläinlääkäriltä joskus ostettiin, maksoi vajaat 5€.