Podetko lentopelkoa ja jos niin miten se ilmenee ?

Avainsanat: lento pelko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.06.2009 - 09:45

Lentopelkoa en pode, vaikka joskus on sellaisia vähän "hermostuttavia tilanteita" sattunutkin..

Laskeskelin tätä kysymystä varten, että olen tehnyt yli 4000 lentomatkaa liikennelentokoneilla ja noin 40 lentoa pienkoneilla ja muutaman helikopterillakin. Pienkoneilla en tykkää matkustaa edes lyhyttäkään matkaa.
Silloin tällöin olen myös lentänyt ilman apuvälineitä. Viimeksi pari viikkoa sitten mökkiä maalatessa tikkaat kaatuivat, joten silloin lensin noin 2 metriä samalla kertaa sivusuuntaan ja alaspäin! Niinpä tämän tyyppistä lentämistä kohtaan "ilman apuvälineitä lentäminen" koen nyt lievää lentopelkoa, joka ilmenee mustelmina ympäri kehoa ja turvonneena oikeana säärenä.
.

Kysyjän kommentti

:))

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 07.06.2009 - 11:19

En pode lentopelkoa. Eka lento hiukan jännitti, mutta sen jälkeen oli, kuin istuisi kotona nojatuolissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 12:00

en pode onneksi, muuten oli jäänyt iso osa leivästä tienaamatta .... (n. 600 tymatkaa lentäen tähän mennessä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.06.2009 - 13:05

Ensimmäinen kokemukseni oli pienkoneessa jonka lentäjä kurmotti meitä kyydissäolijoita oikein kunnolla. Silloin pelotti mutta kun turvallisesti maahan päästiin, niin ei hätiä mitiä. Seuraavalla lennolla jopa nautin lähenevistä puunlatvoista. Ilmeisesti näiden takia isoilla koneilla lentäminen ei ole koskaan pelottanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 14:37

kyllä pelottaa ihan kauheasti , kun viimeinen kokemus oli niin täynnä ilmakuoppia, että piti olla koko sen lennon ajan tyrvavöihin köytettynä ja mahasekaisin, niin olen nyt matkannut vain vesi ja maanteitä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 14:39

en nyt varsin pelkää mutta en ihan sinutkaan ole lentämisen kanssa.. pientä perhostelua vatsassa aina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 14:59

Kerran oli vähän löysät polvet kun marssimme Seutulassa armeijan miesten luo. Piti lähteä Fouga Magistereidn kyytiin kun harjoittelivat lentoaseman vihkiäisien taitolentoesitystä varten. Olimme tehnyt heille taukotilan hallille ja siitä palkkiona lupasivat viedä puoleksi tunniksi mukaansa. No se keikka peruuntui kun menimme lentäjien luo he kuuntelivat radioaan vakavin ilmein. Kysymykseeni mikä on tuli vastaus; yksi on joukosta pois osui Luonnetissa radiomastoon sumussa aamulla ja Fougat meni lentokieltoon. Uutta tilaisuutta ei tullut myöhemminkään kun fougat sai puhtaat paperit kaikilla oli kiire ennen avajaisia.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Fouga_Magister

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 15:54

en pode

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 16:51

En pelkää, mutta joskus olen kyllä vähän säikähtänyt, kun on kunnolla jysähtänyt varoittamatta ja pari laskua on ollut vähän kylki edellä tuulen siepatessa.
Viimeksi sain viereisen penkin tumman kaunottaren kaulaani laskussa. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.06.2009 - 17:56

En pode, en ole koskaan potenutkaan, paitsi lapsena ensimmäistä kertaa tuli iktu kun korviin sattui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 22:07

Empä oo koskaa lentokonees ollu.Sen verran tota pelkoa kuiteki on,et tekis miel mennä,mut en uskalla ku koko ajan kuulee mite niit tippuu alas....siitä se pelko tulee etten uskalla mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 22:15

en pelkää lentokoneella lentämistä oikeastaan haluaisin päästä finnairille lentäjäksi :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 22:28

En ole rehellisesti sanottuna pelännyt koskaan lentämistä, pikemminkin olen pelännyt huonovointisuutta, joka on tullut minulle nousuissa ja laskuissa. Sitä olen pyrkinyt poistamaan yhdellä drinksulla ennen lentoa. Nykyisin en tarvitse enää sitäkään, lentäminen on on ihan mukavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 23:41

Mitä hurjempaa menoa, sen paree.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 00:19

EN

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 01:58

En ole lentänyt kuin yhden kerran, jolloin jännitin kovasti, kunnes huomasin että lentäminen onkin ihan mukavaa. Varsinkin noususta nautin erittäin paljon!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 03:04

En pelkää, mutta pelikaverini pelkäsi kun oli lentokoneessa New Yorkin yläpuolella parituntia. Lentokone ei voinut myrskyn takia laskeutua kentälle ja salamoja oli niin tihessä, että ei yksittäistä iskua toisistaan erottanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 08:14

Ei ole lentopelkoa. Olen ollut työni puolesta myös helikopterissa (vuosia sitten) ja siitä en oikein pitänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 10:54

En tiedä podenko kun en ole vielä lentokoneessa ollut koskaan. panikkihäiröistä minä kyllä kärsin voi kyllä tulla missä vaan. lääkkeillä sitä hoidetaan mulla.