tottako?Egyptiläisen viisumi Suomeen?

Onko todellakin viisumin saanti Suomeen noin isotöistä?
Siis rahaa tulisi olla 30€/pv,matkaliput varattuna jollekin tietylle päivälle...menopaluuko?
Velkaa ei saa olla ko.henkilöllä,siis vaikka tulisi käymään?
Mitä vielä on huomioitava?

Avainsanat: viisumi eguptistä suomeen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.06.2009 - 22:07

Viisumin hakijan kannattaa ottaa yhteyttä lähetystöön, kun sitä kautta hän viisumin hakee. Mainitsemiesi lisäksi tulee olla vakuutus, joka korvaa sairastelukuluja 30 000€ asti sekä asianmukaiset tilpehöörit kuten passi, valokuvat ja rahaa hakemuksen maksamiseen. Lisäksi saattavat vaatia tiliotteita tai palkkanauhoja nähtäväksi. Matkan tulee olla meno-paluu ja ainakin muutamilta lentoyhtiöiltä täällä saa varauksen jota ei heti tarvitse maksaa. Jos kyseessä on yksityishenkilön kutsuma yksityishenkilö, eikä esim. firman kutsuma työntekijä tulee kutsujan lähettää viisumia hakevalle vapaamuotoinen kutsukirje.
Tarkemmin lähetystön sivuilla:
www.finland.org.eg/public/de...ture=fi-FI
ja ulkoasiainministeriön sivuilla:
formin.finland.fi/public/def...ture=fi-FI

Lisätty: 07.06.2009 - 22:36

Ja kyllä melko vaikeaksi on tehty, mutta ihan syystäkin. 30€/vrk kun on esim. keski-euroopassa matkaavalle kuitenkin melko pikkuraha.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 07.06.2009 - 10:34

Enpä tiedä onko totta. Ainakin tuo karsii matkailijoiden määrää. Vain rikkaat pääsevät sieltä matkustamaan. Mitä tuohon 30 euroon/päivä tulee, niin niukasti joutuvat täällä elämään. Johan se menee melkein syömiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 14:42

jopas on moni mutkaista, miksi ihmeessä se on noin vaikeaa, minä otin viimeksi viisumin venäjälle eikä se ollut laisinkaan vaikeaa, eikä kyselty omaisuudesta tai velasta..ihmettelen kyllä nyt , miten ne egpytiläiset sitten tänne laisinkaan pääsevät jos on noin moni mutkaista..