Tunnetteko Mir-rejä?

Ennen kaikkea suomalaisia
fi.wikipedia.org/wiki/Mir

Lisätty: 07.06.2009 - 10:58

Idalle tiedoksi.
15-vuotiaan venäläisen avaruusaseman matka päättyi, kun se maaliskuun 23. 2001 ohjattiin ilmakehään lähellä Fidžin Nadia. Sieltä Mir putosi eteläiseen Tyyneenmereen.

Lisätty: 14.06.2009 - 20:17

Täällä on lisätietoa:
www.tekniikkatalous.fi/metal...143471.ece

Avainsanat: syvämeri avaruus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.06.2009 - 10:07

Täälläpä niistä enemmän:
fi.wikipedia.org/wiki/Mir_(s...ellusalus)
www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...5229191563

Kysyjän kommentti

Jos olette katsonut Titanic elokuvan, niin vedenalaiset kuvaukset Titanic'in hylyllä on kuvattu Mir'eillä. Ne ovat suomalaista osaamista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 07.06.2009 - 10:03

En muuten, kuin mitä nyt olen lukenut tuon hävinneen lentokoneen etsintöjen yhteydessä. Aikovat kai käyttää sitä etsinnöissä, kun sillä pääsee niin syvälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 10:10

Eikös Mir ole venäjää ja tarkoittaa rauhaa. Sen nimisiä systeemejä on siellä varmasti paljon. Vastaava nimi on siis Suomessa Rauha. En tunne ketään Rauhaa, en ainakaan muista. Taitaa olla tosi vanhojen ihmisten nimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.06.2009 - 10:37

Eipä niitä ole tuolla liikenteessä näkynyt, eikä kukaan ole viikonloppunäyttelyäkään järjestenyt, että olisi voinut käydä vilkaisemassa. Pysykööt taivaalla ketkä sinne on menneetkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 14:19

en kans tunne noita avaruus jutun tyyppei, mutta mirrejä tunnen 2 kuvassa olevat ronkelit eli otto ja onni...kevennys vain :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.06.2009 - 14:33

En tunne en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 03:22

Sukkula Atlantis jätti avaruusasemalle suomalaista tekniikkaa. Suomen avaruustoiminta keskittyy miehittämättömiin avaruuslentoihin. Tähän kuuluu satelliittien ja avaruusluotainten joidenkin laitteiden, ohjelmistojen ja tieteellisten mittalaitteiden suunnittelu ja valmistaminen.