miksi ei kukaan puhu enään kasvihuoneilmiöstä

pitkä kevät ,ainakin rovaniemellä.kasvu on pysähtynyt melkein kokonaan.aivan kun syksyllä, odottelenkin jo syksyä . silloin lennän etelän aurinkoon , täällä sitä tuskin on. oletko sinäkin samaa mieltä .

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.06.2009 - 01:49

Siksi eivät puhu, koska se on nykypäivän todellisuus. Meillä on koko viime vuosi jankutettu koulussa sitä: Mistä se johtuu, miten se vaikuttaa ja miten sitä voi hidastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.06.2009 - 02:21

Kukaan ei jaksa enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 04:42

puhuminen ei auta siinä asiassa,,luonto korjaa sen aikanaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 07:23

Onko joku huomannut sen olemassa olon viimepäivinä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.06.2009 - 09:16

Itsestään selvyyksistä harvemmin kukaan jaksaa kauaa höpöttää. Aikansa kutakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 09:31

Kyllä tämä oikukas sää ja sateinen kesä on osa kasvihuoneilmiötä. Näinhän on siitä sanottu. Minä ainakin sivusin tätä asiaa jossain sade-keskustelussa tuossa aikaisemmin. Mutta ei heitetä vielä hanskoja kehään, mikään ei toivottavasti tapahdu ihan hetkessä. Suomalaiset ovat olleet täällä kaukana pohjoisessa aina erilaisten säiden armoilla, ei meitä pitäisi pienten ilmastonmuutostenkaan kauheasti hetkauttaa. Maapallon kannalta monet muutokset kyllä ovat merkittäviä, ja vaativat kekseliäisyyttä, jotta niistä muutoksista selvitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 10:20

Outoa kyllä puhuminen asiasta hieman auttaisi, sillä puhumalla ihminen päästää hiilimonoksiidiä, eli häkää joka auttaa kasvit kasvamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.06.2009 - 10:38

Äkkiäkös nuo unohtuu, eihän täälläkään kukaan ole muistanut possuflunssaa vähään aikaan, ja silti sitä on edelleen olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.06.2009 - 14:31

Meni jo muodista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 14:50

kyl se vaan on ilmeisesti niin , et aikansa kutakin puhuvat ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 15:49

Media kerkesi jo repiä kaiken 'ilon' irti kasvihuoneilmiöstä. Tulee uudelleen lööppeihin kun joku 'hullu tohtori' taas esittää jonkun uuden kauhuskenaarion, jos tulee uusia parempaa tulevaisuutta ennustavia tuloksia, niistä kerrotaan selvästi pienemmillä otsikoilla.

Nämä kylmät/lämpöiset/tuuliset/sateiset säät sopivat vielä ihan hyvin normaalivaihtelun rajoihin, kasvihuoneilmiö näkyy vasta vuosikeskiarvoissa ja muutenkin pidemmällä aikavälillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.06.2009 - 17:58

Olen kyllästynyt puhumaan asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 00:21

Kyl vaaleissa puhuttinn toisin sanoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 08:14

Saman asian nimi on nykyään ilmastonmuutos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 09:38

Asiasta puhutaan,hieman vähemmän,sillä kyllästyttää,kun on vieläkin idiootteja jotka kieltävät asian ja nimittelevät tutkijoita milloin milläkin nimillä.