Kuka tietää,missä on Aulis Gerlander?Legendaarinen virallinen lottoarvonnan valvoja.

Lisätty: 07.06.2009 - 13:27

Hei Sointu!Aulis tuli vaan mun mieleen kun katselin lottoarvontaa,mun mielestä legendaarinen(eläessään jo)Sanoppa Hgin Vallilasta Aulikselle terveisiä ja loistavia vointeja!

Avainsanat: lottoarvonta valvoja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.06.2009 - 10:49

Minkä takia kysyt? Aulis on serkkuni, saan tarvittaessa häneen yhteyden.

Lisätty: 07.06.2009 - 10:50

Nuoruuden kesien valoisiin muistoihini kuuluu se, kun Aulis opetti minua ajamaan traktoria vanhempiensa kotitilalla Kiteellä.

Kysyjän kommentti

Kiitos Sointu ja kuten sanottu,vie terveisiä Vallilasta Aulikselle!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.06.2009 - 21:24

Eipä löytynyt muuta tietoa kuin Apulehden aika pitkä 2-sivuinen juttu,
jossa sanotaan mm:
"aikaa pitäisi jäädä myös toimettomaan paikallaan oloon viihtyisässä vantaalaisessa omakotitalossa. Niin ainakin luulisi, mutta todellisuus taitaa olla ihan toinen."
sekä Wikipediassa lyhyt maininta
www.apu.fi/ihmiset/article11...084-1.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.06.2009 - 22:39

Jos on jäänyt eläkkeelle tai siirtynyt näkymättömimpiin hommiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.06.2009 - 23:01

Jos hän on saanut kaikkien aikojen lottovoiton ja on jossakin hävittämässä rahojaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 02:33

Aulis Gerlander (s. 1943) on hallitusneuvos, joka tunnetaan julkisuudessa parhaiten toiminnastaan Loton virallisena valvojana vuosina 1990–2005. Aulis Gerlander valvoi viimeisen lottolähetyksensä 18. kesäkuuta 2005, minkä jälkeen hän siirtyi eläkkeelle. Hän ehti uransa aikana valvoa satoja lottoarvontoja. Gerlander on esiintynyt syksyn 2007 Veikkauksen Loton tv-mainoskampanjassa.

Gerlanderin sanontaan ”Hyvää iltaa” pohjautuen koomikko-muusikko Jope Ruonansuu on tehnyt Aulis Gerlander -nimellä olevan kappaleen

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Aulis_Gerlander

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 08:18

Oletan että on eläkkeellä.