Syöttekö päivittäin vähintään sen 6 palaa leipää(tummaa tai vaaleata)minkä ns.ravintoympyrä suosittelee?

Avainsanat: leipäkiintiö suositus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.06.2009 - 09:53

Suositus on 6- 9 palaa päivässä, se on faktaa.
Syön vain ruisleipää, hyvin harvoin vaaleaa ja sekin on sitten jotain täysjyväistä.
Ihan vaaleat leivät ( vehnä ) on liisteriä suolistossa.
Joku päivä tulee syötyä se 6 palaa ruisleipää, joku taas ei. Riippuu hieman siitä mitä muuten syön.
Ruisleipä on hyvä kuidun lähde, suolipa toimii reippaasti.

Lähteet:
työskentelen leipäalalla

Kysyjän kommentti

Hyvä matilda,kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.06.2009 - 20:38

En ehkä ihan kuutta leipää syö päivittäin, mut melkein; aamulla ennen töihin lähtöö yhden vaasan ruispalan, samoin töis aamukahvin kanssa, sitte kotona iltasella 1-3 pieni pyörei ruisnäkkärei... vaaleet jätin pois (ehkä puol vuotta sitten), joskus joku ruoka vaatii vaaleeta paahtista/patonkii, tms, jolloin sitten sitä.... leipä se on, joka naisen tiellä pitää, mut kyl himpeskin on ihan kivaa ja lämmintä:D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2009 - 21:37

no en syö.. eikä varmasti kuulu syödä päivässä 6 palaa leipää, ei ainakaan vaaleaa!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.06.2009 - 22:14

suurin piirtein, ruisleipää nimenomaan,.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2009 - 22:32

100% ruista päivittäin paahdettuna. Saa kuituja ja aamuisin ruispuuroa. Vatsa toimii ja hyvä aloitus päivälle.Tai sitten monipuolinen mysli mehukeitolla.

Lähteet:
Oma aamun avaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.06.2009 - 22:38

Syön jotain täysjyväleipää tai sämpylää 5-6 palaa päivässä. Vatsa aina kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.06.2009 - 22:59

Vaasan Maukasta rouskuttelen mennen tullen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2009 - 23:22

Kyllä arinaruista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2009 - 23:35

ruispaahtoa taitaa nykyisin kulu suunnilleen tuon verran

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 01:58

No ainakin tänään tuli syötyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 02:38

Aamulla tulee syötyä yleensä ruisleipää muutama pala ja siitten illalla ehkä pari. Ei ainakaan yhtään enempää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 04:46

2,,3 näkkileipäpalaa keskimäärin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 08:25

Ruispuikulasta tai sydänleivästä alapuoli aamulla , mutta en kyllä jaksa ahtaa 6 palaa leipää päivässä, sittenhän ei muuta jaksaisi syödäkkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 09:21

En kyllä yleensä syö noin montaa palaa päivässä. Jos aamulla syön puuroa, niin sitten voi mennä koko päivä ilman leipää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 14:37

en syö kuin pari palaa/pv..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 15:10

nyt on Rosteninleipomo tehnyt niin hyvää leipää nimeltään maalaisleipä , ostakaa jos löydätte sitä leipätiskiltä, siinä on mukana perunaa ja porkkanaa, on taivaallisen hyvää ja se on meitin talossa melkein aina syöty , kun sen on kantanut kaupasta ,en siis osaa sanoa paljonkos sitä menee päiväsä , mutta paljon ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.06.2009 - 18:03

En syö, välillä en syö ollenkaan päivässä leipää.mutta en nyt ainakaan kuutta palaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 09:18

En syö, koska en voi syödä ruisleipää lainkaan. En myöskään hapanta leipää vaikka se olisi tehty joistain muista jauhoista. 6 palaa leipää päivässä on muutenkin aika iso määrä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 15:28

MInä syön 4-5 palaa leipää päivässä. No vielä sit uupuu tavoitteesta mitä pitäs syödä. Yleensä se on ruis leipä mitä syön harvemmin vaaleaa leipää.