Arvatteeko miten nauratti minua? Kun lapsen-lapsi kysyi minulta jos,olisin ollut äpärä,olisinko ollut mummin lapsi vaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 06.06.2009 - 13:21

Nykyäänhän kai puolet lapsista ovat aviottomia, joten olen luullut, ettei koko äpärä-sanaa enää käytetä. Oma poikanikin on avoliitossa. Ovatko siis minun kaksi lapsenlastani äpäriä? Kuulostaa aika hurjalle tänä päivänä sellainen ajatus. Ennen se koettiin pahana asiana. Itse olin avioerolapsi, ja kaverit sanoi isättömäksi. Kurjaa oli sekin. Toivottavasti Liisukka selitit lapselle, mitä sana tarkoittaa, tai oikeasti, että se ei tänä päivänä tarkoita mitään.

Kysyjän kommentti

Kiitos sinulle. Kyllä tiesi itse,kun on 21v. mutta ei äpärä itse.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.06.2009 - 02:11

Lapsi on selvästi ajatellut asiaa itse?Tulee joskus yllätyshyökkäyksia aika veikeästi. Pitää harkita, toisi jännä näkökanta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.06.2009 - 02:13

Mistä lapsenlapsesi on kuullut tuon sanan äpärä. Itse olen avioton lapsi eikä minua koskaan naurattanut kun minua haukuttiin äpäräksi.Toivottavasti osasit kertoa lapsenlapsellesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2009 - 02:38

Vaikkakin sana ei ole hirvittävän ruma, silti sillä on kansan keskuudessa kuvainnollinen piirre. Sanaa voi ehkä käyttää jostain tosi epämiellyttävästä henkilöstä tai manailussa lisänä, kun asiat eivät oikein luista. Sitä kuulee nykyisin usein kun nuoret huuta toisilleen koulussa ja kaupungilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2009 - 07:27

Olisit kertonut että Leonardo da Vinci oli myös äpärä ja on päässyt historian kirjoihin.
fi.wikipedia.org/wiki/%C3%84...%A4r%C3%A4

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.06.2009 - 14:06

voi niitä tenavia. :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2009 - 19:07

minun lapsenlapseni sanoi tänään kun oikein halattiin, jotta " ei saa lakastaa" :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 16:01

kyllä lapsilta kuulee kaiekn laisia juttuja ja ne naurattavat, mutta ei parane nauraa heille päin naamaa, joten hiljaa ja salaa...on niillä pienillä paljon asiaa pienessä päässään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 10:48

Kyllä lapsien suusta kuulee totuuden niin ainakin sanotaan. Aika lailla on kyllä tottakin. Minun lapsenlapesni sanoi minulle että helena mummu kuule. vaikka etunimeni on Maritta. no sit sanoin hänelle että olen Maritta mumm, siihen hän sanoi Martta mummo kuule. minä sanoin että en ole martta mummo olen Maritta mummo. ja taas hän vastas minulle no mutta Helena mummo. toisen mummon nimi on helena kait sekoitti nimen häneen. sit sanoin että ei se haittaa onhan minun toinen nimi Helena ja katsoi mua vähän aikaa että mitä toi oikeen puhuu. kyllä niillä on hassuja juttuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2009 - 14:07

arvaa naurattiko meidän mummoja kun Anton5v rupesi sukujuhlassa tivaamaan:

" Miksi mummoilla on isommat kainalöysät kuin muilla?"