Onko hammaslääkärillä käynti napsulaisille yhtä tuskaa?Nyt takana hammaskiven poisto ja edessä laskun maksu;kyyneleet valui suoja

lasien alta,makasin lamaantuneena,aivan kauheaa ja aina sama homma,mutta jos puudutus on koko t-värkki monta tuntia turtuneena,tiedän.

Lisätty: 05.06.2009 - 16:39

Papiti hoi!l? Linkkiraivokohtaus ?Mä ymmärrän sata% ton jutun,tuli siinä kärsiessäni mieleen,et jos mä tästä tuolista hyppäisin pystyyn ja huutasin suoraa huutoa"NYT TÄÄ SAA RIITTÄÄ,PRKLE,TANA!"ihan oikeesti,mutta en,mää kärsin vaa.Niinhän sitä sanassa sanotaan,kärsi kärsi kirkkaamman kruunun saat<mitä toikin tarkoittaa;nyt sain arat hampaat vähäks aikaa ja aikamoisen laskun käteen,höh!Hammasraivo-hiton hyvä nimikin!

Avainsanat: tuskaa hammaskiven poisto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.06.2009 - 15:31

tuskallista on ainoastaan laskun maksu, kaikki muu masokistista nautintoa ...

Kysyjän kommentti

Kiitos,empatia on kaunis laji!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.06.2009 - 13:27

Voi voi, tiedän, että et ole ainoa. Minä kyllä käyn mielelläni hammaslääkärissä, vaikka rahojaan sinne saa syytää vaikka kuinka paljon. Olethan päässyt kunnalliselle hammaslääkärille ? Siellä käynti ei ole aivan yhtä 'tyyristä' kuin yksityisellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.06.2009 - 13:34

Maailman kamalin paikka on hammaslääkäri. Se poraus ja paikkaus. Kamalaa. Vapisen ja tutisen pelosta ja olen ihan kalpea kun siellä odotushuoneessa tärisen. Hammaskiven poisto vielä menettelee. Se ei satu niin paljoa kuin ne muut toimenpiteet. Puudutuspiikki on ihan hirveää kärsimystä. Sattuu niin, että meinaa taju lähteä, ja sitten ne kauheat oireet mitkä siitä puudutusaineesta tulee. Tärinä, osittainen halvaus. Puhekyky menee, kylmää hikeä valuu koko immeinen. Se on niin kamalaa nykyisin, että viime tinkaan jätän hammaslääkäriin menon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.06.2009 - 13:36

En mene kuin pakon edestä. Kouluhammaslääkäri porasi hammaslääkäripelon ikuisiksi ajoiksi ikeniini. Jos on jostain syystä mentävä, siinä tapauksessa tohtori on ovella puudutuspiikin kanssa vastassa. Hammaskiven annan poistaa ainoastaan käsipeliiä. Onnekseni olen saanut perintönä suhtkoht hyvät hampaat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 13:37

Ainoastaan kerran pelkäsin,kun piti käydä ottamassa maitohammas pois suusta kun se oli ruvennut iltaisin sattumaan.Puudutuksella se ei onneksi juurikaan tuntunut,jälkeenpäin olen pelkästään kiitollinen.

Lisätty: 05.06.2009 - 13:42

Aijoo,niin vielä että kun hammasrautani olivat irroneet kun söin koulussa toffeeta,oli sitä sitten kiva mennä puolittain avoinna suussa vinksahtaneet raudat kävellen kotiin kamalassa lumimyräkässä.Ynhhh...Ja hammaslääkärireissu oli kamala.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.06.2009 - 13:41

Silloon ku porattiin nii kyllä vihilo... mutta perustarkastukset on ihan ok.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 13:48

Muistan kun joskus seitsemännellä luokalla mulle laitettiin raudat, samana päivänä en pystynyt mitään syömään, oli niin kipeät hampaat. Ja kun niitä aina välillä kiristeltiin, kärsimystähän se oli...
Onneksi ei niistäkään tarvitse enää kärsiä.
Ei mulla mitään hammaslääkärikauhua ole, mutta en tietenkään mielelläni mene sinne, silloin vain kun pakko on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 14:42

On ollut jo KAUAN mielessä lähteä hammaskiven poistoon mutta en vaan ole saanut aikaiseksi. Hampaat vaan kellastuu mutta kun pelottaa niin hemmetisti se tuoli missä pitäisi kärvistellä. Muhun sattuu hammaskiven poistokin. Kun olisi varaa yksityiselle jossa kuulemma saa HELLEMMÄN käsittelyn... *huokaus*

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 14:44

Muuten menettelee, mutta alaleuan viisaudenhampaita en ole uskaltanut poistattaa, vaikka kai pitäisi. Ja se laskunmaksu se vasta kipeää tekeekin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 14:54

Hammaslääkärini ihmetteli kun tuli uni kesken toimenpiteen ja sanoi herätellessä että sinähän rennosti otit. Kun sain laskun niin ei paljon nukuttanut. Lienikö Nukkumatti lisää?

Lisätty: 05.06.2009 - 16:17

Järki ja tukka ei pysy samassa päässä ja viisaudenhampaatkin on poistettu niin ymmärtänette kuvani ja juttuni

Lähteet:
VV on nimimerkistään huolimatta hauska ja viisas Napsulainen.Aina pikku pike silmäkulmassa ja tietoa tuntuu riittävän!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 16:29

Olisiko sinulla tämä Iltalehdestä copypastaamani juttu? (Linkkiä en uskalla laittaa, ettei joku saa linkkiraivokohtausta)
" Hammasraivo
Brittiläinen Martin Pearson, 38, ryhtyi kiroilemaan ja riehumaan hammasklinikalla, kun häntä ei suostuttu hoitamaan kovasta hammaskivusta huolimatta. Poliisit hakivat hänet putkaan, mutta oikeudessa Pearson vetosi keksimäänsä hammasraivo-nimiseen mielenhäiriöön ja onnistui näin välttymään vankilalta."

Lähteet:
Iltalehti

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 05.06.2009 - 16:48

Ei ole ollut koskaan tuskaa kun ei ole koskaan mitään reikiä ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 17:47

Mikään maailman hauskin paikka hammashoitola ei ole ja aikaisemmin pelkäsin kovasti. Oikean hammaslääkärin löydettyäni olen minäkin kerran tuoliin torkahtanut. Alkoi valo häikäisemään silmiä, päätin ummistaa ne hetkeksi ja tuli vedettyä tirsoja koko operaation ajan. Terveisiä vaan Ruskeasuon alakoululla hampaita hoitavalle lääkärisedälle ja kiitoksia hyvästä, pelkoja lievittävästä tsemppaamisesta ja kivuttomasta hoitotyylistä. Laskukaan ei siellä käydessä ollut järin suuri, kun kunnallisesta oli kyse. Haikeana muistelen kyseistä setää lukuisiin poranatseihin hänen jälkeensä törmättyäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 18:17

tykkään käydä hammaslääkärissä.. paitsi nykyään tarkastuksetkin maksaa :( ja mulla paikataan reikä elokuussa, et toivottavasti ei satu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 18:23

Tuskaa on ja menenkin vain pakon edessä päivystykseen. isännälläkin pelko niin suuri että joutui syömään sellasen rentoutus pillerin ennenku pysty menee siihen tuoliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 18:47

no en ihmeemmin enää pelkää hammaslääkäriin menoa. en myöskään puudutusta pelkää. Seuraava käynti on minulla 10.8 tarkastukseen saa nähdä onko reikiä. Parempi käydä siellä joka vuosi jos käy harvemmin niin on paljo enempi laitettavaa ja korjattavaa kerralla. on turha pelätä nykyään kun on hyvät hammas hoidot. mutta toista oli sillloin kun olin ala-luokalla oli vielä käsiporat sekä sylkikupit hammas lääkärissä. ei mitää nykyisiä imu letkuja. sit pelkäisin josc pitäs vedättää vaikka ylhäältä kakki hampaat pois tekareita varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 19:49

Menen hammaslääkäriin vain jos on ihan pakko! Pelottava paikka!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 19:49

En ole masokisti, mutta en tosiaan pelkää hammaslääkärikäyntejä!

Lyhytaikainen kipu, esim. hampaanpaikkaus tai hammaskiven poisto ei ole koskaan ollut minulle ongelma. En halua mitään puudutuksia, vaikka sitä nykään tarjotaankin. Vaihdatin äskettäin useita vanhoja amalgaamipaikkoja uusiin valkoisiin muovisiin ja no problems!
Hampaanpoisto onkin sitten eri juttu, silloin puudutus kyllä kelpasi minullekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 20:14

Kerran vuodessa hammaslääkäri lähetää kutsu-ajan. Tulee käytyä,siis joka vuosi.
Enkä pelkää yhtään. Kerran istuin hammaslääkärin tuolissa 3 tuntia. Hiottiin omat hampaat peräviksi piikeiksi,sitten sain posliini-hampaat tilalle ja olen ollut erittäin tyytyväinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 22:31

kyllä se on se paikka johon viimeiseksi menen.kauhukokemukset omaava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 23:00

Ei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2009 - 00:19

Pelkään minäkin hammaslääkäriä ja kyyneleet valui mullakin toukokuussa kun kävin. Minäkin olen puudutteelle lievästi allerginen. Kysyin joskus miksi näitä oireita tulee, kertoivat että puudutteessa on jotain huumausaineen johdannaista. Siksi menee puhekyky ja tulee humalainen olo kuten myös lihastärinä. Mutta jälkeenpäin tulee hyvä mieli kun saa suun kuntoon. Kannattaa käydä vaikka yksityisellä, joka ymmärtää pelkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 18:05

tässä sitä taas ootelen erikin penkille pääsyä, käyty jo koht kolmekytvuotta samalla lääkärillä ja ehkä sekin, kun tuntee lääkärin hyvin auttaa pelkoon, itse sanoin kerran hamppilas et ota kakki hampaat pois, niin lähetän sit tekarit sul postis, hän otti nimittäin viisaudenhampaan pois ja kysyi sitten , et aletaankos napsia nuo muutkin, lähdin siitä paikasta kuin ohjus ja olen tyytyväinen näihin omiin hampaisiin vaikka ne juoksuttavatkin turkuses joka vuosi, toisinna taas useammin ja toisinna ei kuin kerran..yksityisellä käymme minä ja mieheni, en tiedä miten siellä, mutta täällä on ainakin hirmuiset jonot kunnalliseen hamppilaan..