Onko teillä kodissanne mahdollisuus ihailla avotulta ? Meillä ei ole kuin pihagrilli ja saunan pesä, jossa on avotuli.

Laitoin juuri lisälämpöä päälle, sillä olen horoskoopiltani leijona ja en kestä minkäänlaista kylmyyttä.

Avainsanat: takka avotuli lämpö kylmyys paleleminen leijona

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 05.06.2009 - 10:14

Takkahuoneessa ja mökillä avotakka. Olohuoneessa luukullinen takka. Se on tosin lasinen, joten tulen näkee joka tapauksessa. Tänään on varmaan laitettava takkaan tuli kun isäntä tuntuu paleltuvan.

Kysyjän kommentti

Ole onnellinen mahdollisuuksistasi ihailla avotulta. Sitä kaipaan, varsinkin viileinä päiviä kesällä ja tietenkin talvella, kun ulkona on pakkasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.06.2009 - 10:16

Tietokoneen ruudulla roihuaa.Ei tarvitse pökkyä pesään lisätä.
www.geliosoft.com/fireplace-...reensaver/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 10:20

Ei kaupungissa mutta maalla kyllä. Takkahuoneessa on takka ja myös kodinhoitohuoneessa on puilla lämmitettävä leivinuuni. Talvella molemmat ovat aika ahkerassa käytössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 10:22

Tupakeittiössä uuni jota juuri lämmitän ja ihailen avotulta. Mökillä takka ja kohta mökin saunassakin ihastelun paikka, kun asennamme uutta Harvian kivikiuasta jossa on iso lasiluukku josta tuli näkyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 10:25

Kotona ei ole. Mökillä onneksi takka ja saunankiuas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 10:26

Kun joutuu niin köyhissä oloissa asumaan ettei ole kuin puulämmitys mökissä. Pakko sitä oli eilen illallakin katsella kun meni keli niin kylmäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 10:27

Olkkarissa on.Varsinkin tosi kiva kylminä talvipäivinä lämmitellä,jota ei tosin tule vähään aikaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 10:40

meillä on takka mut ei sitä tulta nää ku niitten ovien takaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 10:44

Mitähän nuo mahtais sanoa jos laittaisin kerrostaloasuntoni olkkariin nuotion keskelle lattiaa..? Antaishan se vähän lämpöä ja sitten saattais tareta iliman villasukkia, joita on pakko pitää ku on niin kylymät lattiat!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 10:46

Leijonat ovat muutenkin hyviä, vai mitä Hurjatta!
Mökillä on pääasiallisesti käytetty sähkölämmitystä, mutta kyllä se takasta tuleva lämpö on jotenkin mukavampaa, lisäksi tietysti kiva katsella ja kuunnella, kun halot palavat.

Lisätty: 06.06.2009 - 18:54

Niin ja avokadoa ihailemme usein ja nautimme siitä paljon!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.06.2009 - 10:47

Minun ainoat avotuleni ovat kynttilät, joita joskus poltan. Niin ja tietty nuo kodinkoneet, kun vanhuuttaan ovat syttyneet palamaan toinen toisensa jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 10:51

Avotulen teko ankarasti kielletty ei edes pallogrilliä suvaita,mulla kaasugrilli,mutta eilen avaamani patterin termostaatt ei startannut,koleata on kuin...sensuroitua tekstiä.Pakko ajatella lämpimiä eli punaviini,avotakka ja karhuntalja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 10:51

Mökillä syysiltana tosi tunnelmallinen.Myös pihagrillipaikka on päiväsaikaan mukava, tosin säiden armoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 10:55

Tässä talossa on takka ,sekä leivin uuni.niissä voi pitää avotulta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 05.06.2009 - 12:54

Pihagrilli ja pari avolyhtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.06.2009 - 13:47

Takka pönöttää keskellä tupaa, samoin lämmitinmuurit äitin ja isän huonees ja pikkusiskojen huonees, sitte saunassa puulämmitys. Eli joo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 15:38

olkkarissa avotakka, aika vähäisellä käytöllä, mutta nuohottinpa viime viikolla ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 15:57

Ei ole. Olkkarissa on kylläkin ihan hirveä tekotakka. Vuokraemännällä muutoinkin hieman omituinen maku sisustuksen suhteen:D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 16:47

Mökillä on kunnon avotakka, mutta kotona joudun katselemaan lasin läpi.
Lämmitän pääasiassa puulla, joten se on vähän arkipäiväistynyt täällä kotona, kun puu palaa talvella joka päivä.
Vanha pystymuuri muuten pesee tehossaan vuolukivitakkani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 19:09

Pitää mennä metsään ja laittaa kokko siellä, niin saa nauttia avotulesta, muuten ei ole takkaa eikä muutakaan liettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 20:24

Vapun jälkeen sain varaavan takan olohuoneeseen.
Kyllä tuli ihan lämpö tänä iltanakin kun oli tulet, toi ihan tunnelmaa.
Kellari-tiloissa leivin-uuni ja puuhella.
Puilla lämmitettävä saunan kiuas...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 21:44

KYLLÄ LÖYTYY AVOTAKKA.EI VAAN OLE VIELÄ TULLUT TESTATTUA.ASUTTU NYKYISESSÄ ASUNNOSSA REILU KUUKAUSI.EHKÄ TÄNÄÄN OLIS OLLUT SELLAINEN PÄIVÄ,ETTÄ OLIS VOINUT TESTATA.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 22:29

on on.. takka ja leivinuuni:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 23:02

Kynntilä jouluna

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 23:35

meillä on tuollainen varaava vuolukivi takka jossa palaa tuli tälleen kylminä "kesä-syksy-talvi" ilmoina. antaa aivan ihanan lämmön ja tunnelman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2009 - 00:41

Joka toinen päivä lämmitämme tuvan leivinuunilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2009 - 10:00

Takkaleivinuuni, molemmissa saunoissa puukiuas lasiluukulla.
Juhannuksena roihuaa kokko omassa rannassa.
Ja onhan se pihagrillikin, missä tuli loimuaa.
Kynttilöitä poltetaan kesät, talvet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 18:19

olkkaris vuolukivitakka lasiovineen , puillalämmitettävä hella jota käytän talvella ja siitä tulee ah niin ihanan hyvää ruokaa..saunamökissä tiilitakka ja saunassa on lasiluukulla oleva kiuas..niin ja lammenrannassa on myöskin savustuspytty joka toimii puilla, joten onhan noita ihanoita tulipesiä..no niin ja tietty kodassa on kotakeittiö jossa myöskin puilla tehdään nokipannukahvit ja ruikia monen moisia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2009 - 09:33

Varaava takka lasiluukuilla ruokasalissa ja puuhella keittiössä josta ei luovuta mistään hinnasat,lämpö mitä siitä saa on jotain ihan mahtavaa.Puukiuas ja vanhanajan pata pihasaunassa.Pihalla avotulelle tehty grilli/nuotiopaikka.Että kyllä puuta kuluu.