mikä on product key-tunnus ? ja mistä sen saa ? koneeni kysyy sellaista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 10.06.2008 - 13:06

Useimmissa ohjelmissa (käyttölisensseissä) on tuoteavain (product key), jonka avulla sen saa asennettua tietokoneeseensa. Ilman sitä ei voi asenta tai uudelleen asentaaohjelmaa. Se on yleensä CD/DVD: suojapussissa tai tuotepakettiin liimatussa tarrassa. Joskus sitä nimitetään ohjekirjoissa sarjanumeroksi. Sen tarkoitus on estää laittomat asennukset.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.06.2008 - 21:16

Product Key -tunnus on tietokoneessa tai Windows-paketissa olevan asennuslevyn kannessa. Katso lisäohjeita microsoftin sivuilta ja kirjoita hakukohtaan Product Key.

Lähteet:
www.microsoft.fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2008 - 08:13

Jos sinulla on läppäri käytössä niin se Product key on siellä pohjassa olevassa Windowsin tarrassa.Koti Pc:ssä se on yleensä liimattu sinne taakse.
Missä vaiheessa koneesi kysyy sellaista? Yleensä uudelleen asennuksen aikana sitä tarvitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.11.2008 - 19:00

YRITIN AUKAISTA POSTIIN TULLUTTA LIITETTÄ JA AVATTUANI KYSYTÄÄN PRODUCT TUNNUSTA JA VAROITETAAN, ETTÄ MUUTAMAN KERRAN AVATAAN MUTTA SITTEN TARVII LAITTAA TUNNUKSEN JA LÄPPÄRIN ALLA OLEVA TUNNUS EI KELPAA. MIKÄHÄN ON VIALLA?
nimimerkki tiedosta kiitollinen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.03.2009 - 19:51

Anonyymille liitteen avaajalle: Kysymyksessä on ilmeisestikin Microsoft Office -toimisto-ohjelmapaketin Product Key (tuotetunnus), joka on eri asia kuin käyttöjärjestelmän,kuten Windows XP tai Vista Product Key, joka pakettikoneen kuoresta saattaa löytyä. Uusimmista Office -paketeista ilmeisesti löytyy ns. trial-versio, tai semmoinen kokeilumahdollisuus, vaikka tuota Product Keytä ei olisikaan. Niitä Officeen kuuluvia ohjelmia vaan pystyy siinä rajallisen määrän kertoja käynnistämään. Eli jos ei mukana ole tullut erikseen Officeen Product Keytä, niin ehkä koneen mukana on vain trial-versio tai joku on sellaisen asentanut. Sitten vaihtoehtoina lienee Officen ostaminen kaupasta tai kokeiluversionpoistaminen ja vaikka ilmaisen ja avoimen OpenOfficen asentaminen.