Ihan perusjuttukysymys mun tietsikan kanssa,painoin ilm.muutamia ctrl+nuoli+alt+joku vahingossa yhtaikaa ja nyt sivut aika suuria

ja pitää vieritellä puolesta toiseen ja fonttikin erillainen.Millä palautan entisen tilanteen takas.WindowsXP käytössä.Kiitos napsukaiset!

Avainsanat: asetukset fontit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.06.2009 - 18:01

Mulle käy myös joskus näin, ja kun en tietsikoist mitään tiiä, huh..
saan kuntoon kun meen:
- yläpalkkii; Näytä -kohtaan
- sieltä: Tekstin koko
. sieltä valiten; Normaali tai Pienempi, tms (mun koneella tää kohta PIENEMPI, niin ei tarvii kelailla/rullailla...

Toivotaan et onnistuis meitin napsulaisten avuilla:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 04.06.2009 - 17:41

Kokeile F11 tai F12. JOs nyt ymmärsin mitä tarkoitit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 18:01

Löytäisitköhän tuolta apuja, XP-helppokäyttötoimintoja:

www.jns.fi/esteeton/helppo/helppo.htm

Lisätty: 04.06.2009 - 20:25

www.mit.jyu.fi/opetus/Ciao/ciao113.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 18:42

ESC Peruuttaa käynnissä olevan tehtävän.
Muita komentoja näppikseltä:

Näppäin: Toiminto:
CTRL+C Kopioi.
CTRL+X Leikkaa.
CTRL+V Liittää.
CTRL+Z Kumoaa.
DEL Poistaa.
VAIHTO+DEL Poistaa valitun kohteen pysyvästi sijoittamatta sitä roskakoriin.
CTRL kohdetta vedettäessä Kopioi valitun kohteen.
CTRL+VAIHTO kohdetta vedettäessä Luo pikakuvakkeen valittuun kohteeseen.
F2 Nimeää valitun kohteen uudelleen.
CTRL+OIKEA NUOLI Siirtää kohdistimen seuraavan sanan alkuun.
CTRL+VASEN NUOLI Siirtää kohdistimen edellisen sanan alkuun.
CTRL+ALANUOLI Siirtää kohdistimen seuraavan kappaleen alkuun.
CTRL+YLÄNUOLI Siirtää kohdistimen edellisen kappaleen alkuun.
CTRL+VAIHTO+mikä tahansa nuolinäppäin Korostaa tekstiä.
VAIHTO+mikä tahansa nuolinäppäin Valitsee useamman kuin yhden kohteen ikkunassa tai työpöydällä tai valitsee tekstiä asiakirjasta.
CTRL+A Valitsee kaiken.
F3 Etsii tiedoston tai kansion.
ALT+ENTER Tuo näyttöön valitun kohteen ominaisuusikkunan.
ALT+F4 Sulkee aktiivisen kohteen tai lopettaa aktiivisen ohjelman.
ALT+ENTER Tuo näyttöön valitun objektin ominaisuudet.
ALT+VÄLILYÖNTI Avaa aktiivisen ikkunan pikavalikon.
CTRL+F4 Sulkee aktiivisen asiakirjan ohjelmissa, joissa voi samanaikaisesti olla avoinna useita asiakirjoja.
ALT+SARKAIN Siirtää kohdistuksen avoimesta kohteesta toiseen.
ALT+ESC Siirtää kohdistuksen kohteesta toiseen niiden avaamisjärjestyksessä.
F6 Siirtää kohdistuksen ikkunan tai työpöydän osasta toiseen.
F4 Tuo näyttöön osoiterivinluettelon Oma tietokone -ikkunassa tai Resurssienhallinnassa.
VAIHTO+F10 Tuo näyttöön valitun kohteen pikanäppäinvalikon.
ALT+VÄLILYÖNTI Tuo näyttöön aktiivisen ikkunan järjestelmävalikon.
CTRL+ESC Tuo näyttöön Käynnistä-valikon.
ALT+valikon nimen alleviivattu kirjain Tuo näyttöön alleviivattua kirjainta vastaavan valikon.
Avoimessa valikossa olevan komennon alleviivattu kirjain Suorittaa komennon.
F10 Aktivoi aktiivisen ohjelman valikkorivin.
OIKEA NUOLINÄPPÄIN Avaa seuraavan valikon oikealta tai avaa alivalikon.
VASEN NUOLINÄPPÄIN Avaa seuraavan valikon vasemmalta tai sulkee alivalikon.
F5 Päivittää aktiivisen ikkunan.
ASKELPALAUTIN Näyttää ylemmän tason kansion Oma tietokone -ikkunassa tai Resurssienhallinnassa.
ESC Peruuttaa käynnissä olevan tehtävän.
VAIHTONÄPPÄIN, kun CD-levyä asetetaan CD-asemaan Estää CD-levyä soimasta automaattisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.06.2009 - 20:44

Paina Ctrl-
jos haluat pienentää
Ctrl+
jos haluat suurentaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 00:11

Mulla on oikeassa alalaidassa ruudulla namikka, suurennuslasin kuva, josta voi säätää näytön koon:
Muuta zoomaustasoa.