Onko teillä usein sähkökatkoja?

Täällä meidän seudulla sanoisimpa päivittäin. Olin juuri saanut mutterisoppa aineet hellalle kuumenemaan, niin naps. Saapui pimeys! Imettelen vain miten tämän langaton hiiri toimii vaikkei ole sähköä... no ehkä minä sen jonain päivänä keksin.

Lisätty: 04.06.2009 - 11:29

No niin hyvä minä! Tavan taliaivo! Kiitos hurjatta. Tietenkin patterilla!

Lisätty: 04.06.2009 - 12:17

Hieman samoin itsellenikin on käynyt kuten kissanaiselle. Kesken tärkeän työhomman tai pankkiohjelman aikana kun räpsähtää sähköt poikki, niin kyllä harmittaa. On nämä koneet kuitenkin kestäneet vaikka noita koneen vääriä sammutuksia tuleekin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 04.06.2009 - 12:01

On niitä silloin tällöin, ja nekin useimmiten öisin. Kerran meinasi sydän pysähtyä, kun napsuilin tässä ja räpsähti kämppä ja koneet pimeäksi kauhean ritinän kera. Onneksi ei mitään seuraamuksia tullut. Kaikki oli ehjää sähköjen palauduttua. Eikä johtunut ukkosesta, kun oli talviaika. Vaikka onhan sitä ukkosta joskus talvellakin.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Eilen viimeksi (10.6.) meni sähköt hetkeksi ja tietysti kone oli auki sillä hetkellä. Samoin nauhoitus joka tietenkin keskeytyi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.06.2009 - 11:25

Siellä hiirenkin sisällä on pieni patteri, joka antaa siihen virtaa, kunnes loppuu. Niinkuin minun hiireni on käynyt. Sähkökatkoksia on täällä maaseudulla varmaankin päivittäin, mutta en niitä huomaa, kun ei ole mitään valoa tai laitetta koko ajan päällä. Mitä se mutterisoppa oikein on ? Hernekeittoako ? Se on ainakin hyvää, pitäisi muistaa useamminkin syödä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 11:49

ei ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 12:12

Ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 12:59

Erittäin harvoin. Mutta kovan tuulen syytä lienee, kun tänään oli varttitunnin sähköt poikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 13:48

Jos asunnossa esiintyy paljon sähkökatkoja ja sulakkeita palaa mielestäsi turhan usein on vika todennäköisesti vanhoissa säkölaitteissa. Myös virrankulutus voi olla kiinteistössä noussut alkuperäisestä suunnitelmasta ja sähköjärjestelmän yli kuormittumisesta alunperin laadittuun sulakekokoon nähden suuremmaksi. Sähkömiehen käynti olisi sillon ajankohtaista ja samalla kannattaisi katsoa tietenkin myös mittaritaulun kuormitus nykyisille käytössä oleville sähkölaitteille oikeaksi. Yleensä ihminen hakee roikkasarjoja lisää aina kun pistorasiat loppuvat rakennuksesta kesken ja silloin yksittäisen sulakkeen kuormitus voi kasvaa liian suureksi aikaisemmin suunniteltuun verrattuna. Vanhat sähkölaitteet aiheuttavat myös ylikuormistusta sähköjärjestelmään ja kuluttavat sitä paitsi valtavasti sähkö verrattuna uusiin laitteisiin.

Lisätty: 04.06.2009 - 14:05

Yleisin hiirityyppi on ollut optomekaaninen pallohiiri, jossa hiiren alla oleva pallo siirtää hiiren liikkeen kahteen koordinaattipyörään, joiden liikkeet luetaan valodiodin ja -anturin avulla. Nykyisin yleistyneessä optisessa hiiressä käytetään heijastavaa alustaa. Optisen hiiren etuna on, ettei sitä tarvitse pallohiiren tavoin aika-ajoin puhdistaa eikä se ole myöskään yhtä altis käytettävän alustan kupruille. Perinteisten optisten hiirien lisäksi nykyään on laserhiiriä, joissa liiketunnistus hoidetaan laserin avulla. Laserilla saadaan aikaan tarkempi liiketunnistus ja hiirtä voi käyttää lähes millä tahansa alustalla. Hiiri voi olla langaton, jolloin signaali tietokoneelle ei kulje kaapelin kautta vaan radioaaltojen kautta. Tällöin hiiri ei fyysisesti ole kiinni tietokoneessa kaapelilla.
Langaton hiiri on tietokoneen oheislaite. Perinteisen hiiren johto on langattomassa hiiressä korvattu yleensä radioaaltolähettimellä ja -vastaanottimella. Hiiri ja erillinen vastaanotin välittävät käyttäjän tekemät liikkeet tietokoneelle. Vastaanotin voidaan kytkeä esimerkiksi tietokoneen PS/2- tai USB-väylään. Vastaanotin voi olla isompi erillinen laite, jossa suoritetaan myös hiiren paristojen lataus tai se voi olla hyvin pieni USB-liitäntään kytkettävä lähetin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 14:34

No täällä ruuhkasuomessa niitä sähkökatkoja ei juurikaan enää ole .. tais olla joulukuussa viimeks

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 14:52

ei usein joskus vähän ku ukkostaa (harvoin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 16:51

Onneksi hyvin harvoin, en edes muista koska viimeksi näillä lakeuksilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 18:39

Nyt ei enää onneksi muutakuin harvoin,viimevuonna niitä oli miljoonittain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2009 - 22:47

Joka syksy ensimmäisten myrskyjen aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 00:41

Illalla oli kaksi tuntia sähköt poissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 05.06.2009 - 02:13

Aika harvoin. Ehkä kerran pari vuodessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 09:51

Yleinsä,myskyillä ja talvella kovempien pakkasten ja runsaan lumenaikaan,kun sähköjohtoja katkeilee,viime talvena ei tainnut olla kuin yksi pidempi,etsivät fortumin miehet vika paikkaa vain vuorokauden verran.
Joinain vuosina on kyllä ollut pidempiäkin katkoksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.06.2009 - 10:33

Joskus posahtaa, muttei kovin usein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 20:16

Erittäin harvoin tulee näitä sähkökatkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2009 - 23:55

meillä on sekä sähkökatkoksia että puhelin katkoksia. saat puhua rauhassa muutaman minuutin ja puhelu katkeaa.. parhaimmillaan 10 minuutin puhelun aikana puhelu on katkennut 10 kertaa.. ja sähkö katkos kestäny toista vuorokautta. hermo välillä menee, se on sitä,kun täälleen "maalla" asuu:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2009 - 20:25

meillä oli muutama vuosi sitten aina tuulella ja myrskyllä, mutta laittoivat forttumista uuteen uskoon nuo linjat eikä sen jälkeen ole ollut muistaakseni kuin kerran...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2009 - 12:15

Olen asunut melko monessa paikassa, mutta sähkökatkoksia ei oikeastaan ole ollut missään.
Ei sellaisia että olisi pakastin sulanut tai mitään haittaa muutenkaan.